Mūsdienu prasības skolu darbā liek meklēt efektīvas, dzīvei pietuvinātas darba formas un metodes. Kā tuvināt skolēnus norisēm sabiedrībā, kā parādīt reālus attīstības procesus dabā un sabiedrībā, kā izskaidrot apkārt notiekošo un iemācīt skolēniem to saprast, ietekmēt un vadīt, kāds ir vistaisnākais ceļš uz dzīves prasmju apguvi mācību procesā? Ir zināms, ka mācību ekskursija kā mācību darba forma ir izmantota jau izsenais, taču reāli tā bieži vien nesniedz gaidītos rezultātus, jo skolēni mācību ekskursiju dažkārt uztver kā izklaides braucienu. Vēloties mainīt šo priekšstatu, sagatavošanas darbus un realizāciju veicu plānveidīgi.
Projekta temats. Amata noslēpumi. Keramiķis.
Projekta mērķis. Iepazīstināt skolniekus ar vienu no vecākajām profesijām - keramiķis. Uzzināt kā top keramikas izstrādājumi. Plānot un vadīt mācību ekskursiju uz Ārzemju mākslas muzeju lai iepazīstinātu skolēnus ar Senās Grieķijas, Romas un Etrusku keramikas oriģināldarbiem.
Prognozējamie rezultāti: Skolēnu interese par vienu no daudzveidīgajām, radošajām profesijām, seno civilizāciju sasniegumiem, interese par mākslas un kultūras vēsturi. Pamudinājums veikt patstāvīgus pētījumus, lasīt, meklēt informāciju internetā.
Prognozējamie šķēršļi: Skolēni iepriekš ir instruēti par disciplīnu un uzvedību sabiedriskās vietās. Ja ekskursijas laikā kāds no skolēniem cieš nelaimes gadījumā, skolotājs sniedz pirmo palīdzību un, ja nepieciešams, izsauc neatliekamo medicīnisko palīdzību vai organizē cietušā nogādāšanu ārstniecības iestādē. …