Prakses atskaite
Humanitārās zinātnes
Pedagoģija
Pedagoģiskais process sākumskolā. Vērojumu prakses dienas...-
Pedagoģiskais process sākumskolā. Vērojumu prakses dienasgrāmata
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Mācību stundu analīze | 2 |
Sociālās zinības (2 stundas) | 2 | |
Dabaszinības (2 stundas) | 6 | |
Mūzika (1. stunda) | 10 | |
Mūzika (2. stunda) | 14 | |
Latviešu literatūra (1. stunda) | 18 | |
Latviešu valoda (1. stunda) | 23 | |
Latviešu valoda (2. stunda) | 27 | |
Latviešu literatūra (2. stunda) | 30 | |
Rokdarbi (2 stundas) | 34 | |
Matemātika (1. stunda) | 38 | |
Matemātika (2. stunda) | 42 | |
Matemātika (3. stunda) | 45 | |
Matemātika (4. stunda) | 48 | |
Vizuālā māksla (2 stundas) | 51 | |
Sports (2 stundas) | 55 | |
2.klases raksturojums | 60 | |
3.klases audzinātājas darba raksturojums | 63 |
Ņemot vērā audzēkņu vidējo atzīmi latviešu valodā, matemātikā un dabaszinībās, augsts zināšanu līmenis (8 – 10 balles) raksturīgs 12 skolēniem; labs zināšanu līmenis (7 – 8 balles) – 3 skolēniem; gandrīz labs zināšanu līmenis (6 – 7 balles) – 10 skolēniem, bet pietiekams zināšanu līmenis (4 – 6 balles) – 5 skolēniem. Nesekmīgu skolēnu nav. Vislabāk šīs klases audzēkņiem veicas dabaszinībās, vissliktāk – matemātikā.
Skolēnu attieksmi pret mācībām var raksturot kā pozitīvu. Par to liecina viņu sekmju līmenis, aktivitāte stundās, mājas darbu pildīšana (skolēnu mājas darbi netiek vērtēti ar atzīmēm, bet uzskaitīti žurnālā. Latviešu valodas un matemātikas skolotāji tos vērtē ar „ieskaitīts” vai „neieskaitīts”, taču tas neiespaido audzēkņa kopējo atzīmi attiecīgajā mācību priekšmetā. Neraugoties uz to, mājas darbi parasti tiek izpildīti un nodoti. Tikai diviem audzēkņiem tie bieži netiek ieskaitīti), kā arī regulāra skolas apmeklēšana (neviens no audzēkņiem nemēdz neattaisnoti kavēt skolu).
Skolēnu pašdisciplīna
Klasē ir ievērojams zēnu pārsvars, kas bieži nosaka vispārējo atmosfēru stundās un ārpusklases pasākumos - skolēni ir ļoti enerģiski, aktīvi un nereti uzvedas pārāk skaļi. Tāpēc skolotājiem nav viegli nodrošināt kārtību klasē. Skolēnu aktivitātei gan ir savi plusi. Piemēram, šā gada 1. septembrī 4.b klase tika atzīta par „Rosīgāko klasi” visā skolā.
Šīs klases skolēniem raksturīgs izpalīdzīgums. Ja kādam nav līdzi zīmuļa, pildspalvas vai mācību grāmatas, pārējie ar viņu labprāt dalās.
Klasē ir trīs skolēni ar uzvedības traucējumiem (t.s. agresīvie bērni). Iesaistot skolas psihologu, kā arī sadarbojoties ar šo audzēkņu vecākiem, viņu agresivitāti izdodas pakāpeniski mazināt.
Šogad klasē nav bijis nopietnu disciplīnas pārkāpumu. Nopietnākais incidents risinājies pagājušajā mācību gadā. Viens no audzēkņiem pēc skolotājas lūguma pārrēķināt kļūdaini atrisinātu uzdevumu, pēkšņi kļuvis agresīvs - iesitis vairākiem klases biedriem un skolotājai. Klases audzinātāja par notikušo informējusi skolas vadību un bērna vecākus. Noskaidrots, ka audzēkņa agresīvās uzvedības pamatā ir veselības traucējumi. Tagad viņš regulāri apmeklē skolas psihologu - tam ir pozitīvi rezultāti.
Klases tradīcijas
Kopā ar klases audzinātāju skolēni bieži dodas dažādās mācību ekskursijās, kas palīdz labāk apgūt mācību vielu. Divreiz gadā (septembra sākumā un maija beigās) audzēkņi dodas lielākās ekskursijās uz visu dienu.
Ņemot vērā zēnu īpatsvaru, klases vakari ar dejošanu netiek rīkoti. To vietā skolēni dodas pārgājienos ar ugunskuru kurināšanu un kārtīgu iztrakošanos brīvā dabā.
Katru mēnesi audzēkņi visi kopā gatavo klases kalendāru, kurā atzīmē svarīgākos notikumus – dzimšanas un vārda dienas, svarīgākos kontroldarbus utt.
Viena no šīs klases jaukākajām tradīcijām saistās ar jubilāra sveikšanu – gaviļniekam ļauj apsēsties skolotājas krēslā, bet viņa klasesbiedri pa vienam skaļi pasaka jubilāram kaut ko labu, kas raksturo viņu pašu (nevis, piemēram, viņa sekmes skolā).…
Vērotas un analizētas 4 latviešu valodas, 4 matemātikas, 2 sociālo zinību, 2 rokdarbu, 2 mūzikas, 2 sporta, 2 vizuālās mākslas un 2 dabaszinību stundas 4. klasē pēc 12 kritērijiem (mācību satura atlase atbilstoši audzēkņu vajadzībām; skolēnu un skolotāja neverbālās komunikācijas raksturojums u.c.). Ir klases un klases audzinātājas darba raksturojumi. Prakse aizstāvēta RPIVA 2. kursā. Iegūtais vērtējums: 9 balles.
- Aktīvā mācību audzināšanas prakse sākumskolā
- Pedagoģiskais process sākumskolā. Vērojumu prakses dienasgrāmata
- Prakses pārskats. Banku augstskola
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Prakses pārskats. Banku augstskola
Prakses atskaite augstskolai30
-
Aktīvā mācību audzināšanas prakse sākumskolā
Prakses atskaite augstskolai22
-
Pedagoģiskā procesa prakse sākumskolā
Prakses atskaite augstskolai17
-
Aktīvā mācību prakse sākumskolā
Prakses atskaite augstskolai48
-
Prakses nedēļa pirmsskolas izglītības iestādes vidējā pirmsskolas vecuma grupā
Prakses atskaite augstskolai8