Uzdevumi:
Attīstīt dzirdes uzmanību un atmiņu;
Vingrināt saklausīt un izrunāt pirmo skaņu vārdā;
Turpināt iepazīstināt ar dažādām aplikācijas tehnikām.
Rīta cēliens sākas ar bērnu sagaidīšanu grupā un sarunām ar bērnu. Bērni izvēlas sev vēlamās rotaļas, pastāsta par līdzi atnestajām mantām. Izvēlētie dežuranti pilda savus darba pienākumus: dežuranti dabas stūrītī pārbauda vai nevajag apliet puķes, palīdz auklītei klāt brokastu galdu, audzinātājas palīgi palīdz sagatavoties nodarbībām.
Rīta vingrošanā audzinātāja parāda vingrojumus pēc vingrošanas kompleksa „Vingrojumi ar čiekuriem” (skatīties pielikumu).
Rīta aplis
Turpināt iepazīstināt bērnus ar kalendāro ciklu;
Iezīmēt dabas kalendārā kādi ir laika apstākļi šajā dienā;
Runas aparāta orgānu vingrinājumi;
Ievads paredzētajai rotaļnodarbībai.
Lasīt mācīšanas pamati
Izrunātās skaņas saklausīšana vārda sākumā un beigās.
Izdomāt vārdus ar noteiktu skaņu skaitu.
Veicināt saklausīt, atšķirt dzirdamās skaņas
Nodarbības laikā audzinātāja piedāvā bērniem didaktiskās rotaļas „Pēc skaņas atmini, ko dara!”, „Sadomā vārdus”.
Rotaļu laikā bērni bija ļoti uzmanīgi. Visvairāk viņiem patika klausīties audzinātājas demonstrētās skaņas.
Emīlam un Adrianam bija ļoti grūti saklausīt skaņas vārdu sākumā.
Aplicēšana
Pilnveidot plēšanas tehniku.
Nostiprināt prasmi līmēt.
Novērtēt sava un citu bērnu darba rezultātu.
Bērniem tika dots uzdevums uz koka salīmēt ābolus. Audzinātāja iepriekš katram bērnam ir sagatavojusi krāsainus kreppapīra gabalus: dzeltenu, sarkanu un zaļu.
Bērni no izvēlētā kreppapīra gabala saplēsa mazākus, no tiem izveidoja bumbiņas un tās līmēja uz uzzīmētā koka.
Ar doto uzdevumu visi bērni veiksmīgi tika galā. Daudzi bērni izvēlējās ābolus pielīmēt arī zem koka, jo āboli ir jau nogatavojušies un krīt uz zemes.
ROTAĻA „Pēc skaņas atmini, ko dara”!
Rotaļas mērķis: nostiprināt bērniem agrāk iegūtos priekšstatus par skaņām, atgādinot viņiem, ka katram priekšmetam kustoties rodas kāda īpatnēja skaņa, piemēram: koks šalc, papīrs čaukst, metāls skan utt.
Sākumā audzinātāja demonstrē, kā klaudz klucītis, čīkst krēsls, svilpj svilpe, skan zvaniņš, čaukst lapas. Tad bērni atmin priekšmetus pēc dzirdētajām skaņām. Audzinātāja paslēpjas aiz aizkara, paskandina atslēgas, ar karoti piesit glāzei, ar kociņu uzsit bungām, pūš taurīti u.tml. Bērni pasaka, kāds priekšmets skan.
Pēc tam bērni sēž ar mugurām pret audzinātāju. Audzinātāja pēc kārtas izpilda šādas darbības: aizver durvis, pārvieto krēslu, ļauj nokrist zīmulim, pašķindina atslēgas, šķirsta grāmatu, aizver un atver logu, izlej no glāzes ūdeni citā traukā. Bērni pēc dzirdes nosaka, kā attiecīgā skaņa radusies.…