2.Uzņēmuma mikrovides analīze
Mikrovidi veido pats uzņēmums, kā arī objekti un subjekti preču un pakalpojumu tirgū, kuri tieši vai netieši ir saistīti ar uzņēmuma darbību un ietekmē tā darbības rezultātus ( klienti, konkurenti, starpnieki u.tml.). Mikrovides analīzes galvenās sastāvdaļas ir:
1) uzņēmuma (ieceres, projekta) potenciāla analīze;
2) konkurentu darbības analīze;
3) piegādātāju analīze, lai varētu pamatot to izvēli;
4) patēriņa tirgus analīze.
Mikrovides spēkus firmai ir iespēja izvēlēties un tos vadīt. Iekšējo vidi veido šādi elementi:
• Piegādātāji – juridiskas un fiziskas personas, kas nodrošina firmu un tās konkurentus ar materiālajiem resursiem, kas nepieciešami noteiktu preču ražošanai vai pakalpojumu sniegšanai.
• Starpnieki - juridiskas un fiziskas personas, kas palīdz ražotājfirmai virzīt tirgū preci un sadalīt to starp klientiem.
• Klienti – pastāv sešu tipu klientu tirgi, veidojot reklāmu ir svarīgi noteikt kādam tirgum tā tiks adresēta, vai tā būs:
1. Patēriņa – tirgus dalībnieki, kas iegādājas un izmanto preci savām vajadzībām.
2. Industriālais – tirgus dalībnieks, kas iepērk izejvielas, lai veidotu citu produktu.
3. Starpnieku – vairumtirgotāji, mazumtirgotāji.
4. Izmantotāj tirgus – tirgus dalībnieki, kas pērk preci lai pārdotu vai saražotu citu preci. Raksturīgs nekustamo īpašumu nozarei.
5. Starptautiskais – notiek starptautiskā līmenī
6. Lauksaimniecības tirgus – salīdzinoši ļoti neliels un specializēts tirgus tips.
…