NODARBĪBA
Pirms mācību ekskursijas tika novadīta ievada stunda par vulkānu un zemestrīču veidošanu (programmā ir paredzētas divas stundas šī temata apguvei), tika noskatīta mācību filma trīs minūšu garumā, kur vizuāli tika parādīts kas notiek ar litosfēras plātnēm, un kas rezultātā veidojas. Skolēni izpētīja litosfēras plātņu robežu karti (kur tā ir plānākā vai biezākā) un salīdzināja to ar vulkānu izplatības karti (secinājums: kur litosfēras plātnes ir plānākās – tur atrodas vairāk vulkānu).
Skolēni tika iepazināti ar mācību ekskursijas programmu (ko mēs apskatīsim muzejā), laiku (trešdiena, 5. stunda – dabaszinības, pēdējā stunda skolēniem), maršrutu (ar 9. trolejbusu no pieturas “Botāniskais dārzs” līdz pieturai “Stacijas laukums” un tad ar kājām aptuveni 3-5 minūtes) un izmaksām (sabiedriskais transports – e-taloni + muzeja ieejas maksa – 0.71 eiro no katra), drošības un uzvedības kārtības noteikumiem. Nepieciešamo dokumentu parakstīšana.
Mācību ekskursija tika novadīta kā bija ieplānots, bez konfliktu situācijām, apt. no 12.20 līdz 14.00 muzeja apmeklējuma laiks. Skolēnu uzdevums – vajadzēja patstāvīgi izpētīt informāciju no ekspozīcijas par vulkāniem un zemestrīcēm, tad apkopot savākto informāciju, pēc tam izklāstīt savus rezultātus darba lapā (pielikums). Kopumā, skolēni veica pētniecisko darbu un no muzeja vajadzēja tikai interaktīva ekspozīcija, skolēni strādāja grupās patstāvīgi.
Mācību ekskursijas sakumā skolēni saņēma darba lapas un tika iedalīti četrās grupās (2 grupas sākumā strādā ar nepieciešamiem darbam eksponātiem – vulkānu izplatības karte, kur piespiežot pultī attiecīgo pogu, var redzēt, kurā vietā atrodas lielākie vulkāni pasaulē; vulkāniskie ieži; interaktīva spēlē par zemestrīcēm ar jautājumiem, uz kuriem atbildot pareizi var sajust zemestrīces satricinājuma spēku; 2 citas grupas apmeklē citas šī stāvā piedāvātas ekspozīcijas, pēc pusstundas mainās). Pēc tam, kad grupas pabeidza pildīt darba lapas, skolotājas pārbaudīja vai visiem ir viss aizpildīts, vārdi un uzvārdi uzrakstīti, lai visiem būtu ar ko strādāt nākamajā mācību stundā.
…