10. Pasākums pirmsskolas skolotāju pedagoģiskās meistarības pilnveidei
Tēma: „Papīra locīšanas māksla - origami”.
Mērķis: Padziļināt pedagogu zināšanas par papīra locīšanu, to nozīmību uz bērnu attīstību un to izmantošanu nodarbībās.
Uzdevumi:
1. Rosināt pedagogus izmantot papīra locīšanas tehniku rokdarbu nodarbībās;
2. Sniegt informāciju par metodiskā kabinetā izmantojamo literatūru konkrētai tēmai;
3. Daloties pedagogiem pieredzē, iegūt jaunas metodes un paņēmienus papīra locīšanā – origami izmantošanā.
Konsultācijas norises plāns:
1. Teorētiskais izklāsts 5 min. (atbild metodiķis – praktikants).
2. Iepazīstināšana ar literatūru par konkrēto tēmu. 5 min. (atbild metodiķis – praktikants).
3. Iepazīstināšana ar metodiķa izveidotajiem uzskates materiāliem. 5 min. (atbild metodiķis – praktikants).
4. Pedagogu praktiskā darbība. 20 min. (atbild metodiķis -praktikants).
5. Pedagogu ideju uzklausīšana. 10 min. (atbild pedagogi).
6. Priekšlikumi 10 min. (atbild metodiķis – praktikants).
Telpas noformējums: skolotāji sēdēja uz krēsliem pusaplī pretim man un lielajam ekrānam, jo biju Powepointā sagatavojusi nelielu prezentāciju, kas ietvēra gan nelielu ieskatu origami vēsturē, gan uzskates materiālu, kas skolotājiem ļāva vienkāršāk darboties praktiski. Informāciju par origami meklēju gan internetā, gan no bibliotēkas paņemtajās grāmatās. Man bija ieplānots darbs pie galdiem, jo lokot origami ir nepieciešams stingrs pamats, bet metodiķe man apgalvoja, ka galdi man nav vajadzīgi – skolotājas ir plastiskas un spēj pielāgoties dažādiem apstākļiem. Tā nu skolotājas kā stingro pamatu izmantoja grīdu vai nu savu klēpi.
Telpā man bija iekārtota arī īpaša vietiņa, kur es izveidoju origami grāmatu izstādi, ko skolotājas varēja aplūkot. Grāmatas lielākoties ņēmu no Universitātes bibliotēkas, jo metodiskajā kabinetā informācija un grāmatas par origami bija niecīgas.
…