Prakses atskaite
Uzņēmējdarbība un tiesības
Mārketings, reklāma
Mārketinga plāns SIA "X" plastmasas logiem-
Mārketinga plāns SIA "X" plastmasas logiem
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | SIA „Reon” mārketinga vides analīze | 5 |
1.1. | Iekšējās vides raksturojums | 5 |
1.2. | Ārējās vides analīze | 7 |
1.2.1. | Makrovides faktori | 7 |
1.2.2. | Pieprasījums | 13 |
1.2.3. | Konkurence | 15 |
1.2.4. | Starpnieki | 19 |
1.2.5. | Piegādātāji | 20 |
1.3. | SVID analize | 21 |
2. | Mārketinga mērķi | 24 |
3. | Mārketinga stratēģija | 25 |
3.1. | Primārās mārketinga stratēģijas | 25 |
3.2. | Sekundārās mārketinga stratēģijas | 26 |
4. | Mārketinga programma | 30 |
4.1. | Ar produktu saistītas aktivitātes | 30 |
4.2. | Cenu veidošanas lēmumi | 31 |
4.3. | Sadales aktivitātes | 32 |
4.4. | Virzības tirgū aktivitātes | 33 |
4.5. | Cilvēki un procesi | 35 |
5. | Pārdošanas veicināšanas pasākumu plāns | 36 |
5.1. | Pārdošanas veicināšanas pasākumu mērķu noteikšana | 36 |
5.2. | Pātērētāju veicināšanas pasākumu izvēle | 36 |
5.3. | Pārdošanas veicināšanas pasākumu izplatīšanas līdzekļu izvēle | 37 |
5.4. | Pārdošanas veicināšanas pasākumu budžeta izstrādāšana | 38 |
5.5. | Pārdošanas veicināšanas pasākumu novērtēšana | 39 |
Secinājumi un priekšlikumi | 40 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 43 |
Secinājumi un priekšlikumi
Analizējot kvalifikācijas prakses atskaitē izvirzītos uzdevumus, tika izdarīti šādi secinājumi:
1. SIA „Reon” savu darbību uzsāka 2005.gada 21.jūlijā, uzņēmumam ir divi biroji – Gobas ielā 19 un A.Čaka ielā 24. Uzņēmums ir mazumtirgotājs, veic starpniecības funkcijas starp plastikāta logu ražotājiem un patērētājiem. Uzņēmums nodarbojas ar plastikāta logu ielikšanu un apdares darbiem.Uzņēmums ir pavisam neliels, kopumā tajā strādā 5 darbinieki.
2. SIA „Reon” darbojas tikai Rīgā un Rīgas rajonā. Uzņēmums piedāvā klientiem ne tikai plastikāta logu, bet arī iekšējās un ārējās palodzes, žaluzijas, maskītu sietus, matāla durvis, apdares darbus. Uzņēmums tirgū aizņem niecīgo tirgus daļu, pastāv ļoti liela konkurence. Klienti var norēķināties ar uzņēmumu gan skaidrā naudā, gan ar pārskaitījumu, gan arī ar līzinga starpniecību.
3. Demogrāfiskā situacija Latvijā pedejos gados ir vērtējama kā nelabvēlīga, iedzīvotāju dabiskais pieaugums ir negatīvs. Iedzīvotāju skaita ziņā Rīgas rajons ir lielākais Latvijā. Tomēr Rīgas rajonā ir zemākais dzimstības līmenis Latvijā. Rīga ir Latvijas galvaspilsēta, tāpec tajā iebrauc ļoti dauzi Latvijas iedzīvotāji. Iestājoties Eiropas Savienībā, no Latvijas uz darbiem ārzemēs izbrauca ļoti daudzi Latvijas iedzīvotāji.
4. Vērtējot ekonomisko situāciju Latvijā, ir vērojama pieauguma tendence stradājošo darba algā, tomēr pastāv arī ļoti liela inflacija, tāpēc šis algas pieaugums nav ievērojams.Relatīvi augsts ir arī nabadzīgo iedzīvotāju skaits valstī.
5. SIA „Reon” pieņem tikai neliela apjoma pasūtījumus, t.i., tas darbojas gan patēriņa, gan izmantotāju tirgū. Izmantotāju tirgū uzņēmums pārdod savu produkciju tikai nelieliem uzņēmumiem. Galvenokārt uzņēmums orientējas uz patēriņa tirgu. Patēriņa tirgū galvenie uzņēmuma klienti ir privatpersonas ar vidējiem un augstiem ienākumiem, kas dzīvo Rīgā un Rīgas rajonā. Patērētāji izvēlas plastikāta logus galvenokārt skatoties no cenas. Jo daudzie uzņēmumi piedāvā plastikāta logus dažadās cenās. SIA „Reon” cenu ziņā ir vidējā līmenī. Tas nav PVN maksātājs, tāpēc var samazināt cenu un iedot klientam atlaidi.
6. Uz doto brīdi Rīgā darbojas ļoti liels uzņēmumu skaits, kas piedāvā plastikāta logus. Tikai daži no tiem ir ražotāji, lielāka daļa pilda dīlera un starpnieka funkcijas. Visas firmas piedāvā līdzīgu preci, kas atšķiras ar profilu un furnitūru, kā arī ar cenām. SIA „Reon” platikāta logu tirgū aizņemt pavisam niecīgu tirgus daļu.
7. Plastikāta logi ir diezgan dārga prece, ne visi cilvēki var to iegādāties, tāpēc uzņēmuma starpnieki ir līzinga kompānijas, ar kurām sadarbojas uzņēmums. Tie dod iespēju daudziem iedzīvotājiem iegādāties logus uz līzinga. Uzņēmums sadarbojas ar „GE Money” un „Inserviss Group”, šis līzinga kompānijas ir populārākās Latvijā.
8. Uzņēmums iegādājas gatavos logus no ražotājiem, kas ir arī uzņēmuma konkurenti. Atsevišķi uzņēmums iepērk tikai palodzes, žalūzijas u.c. darbam napieciešamos materiālus. Tātad uzņēmumam nav daudz piegādātāju.
9. SIA „Reon” izvirza mērķi – palielināt tirgus daļu. Tā kā uzņēmums ir pavisam nesen dibināts, tad tas aizņem pavisam niecīgu tirgus daļu. Uzņēmums plāno palielināt pasūtījumu skaitu, atvērot jaunu biroju, veicot reklāmas un pārdošanas veicināšanas pasākumus. Tādā veidā tiks palielināta uzņēmuma tirgus daļa.
10. Plastikāta logu ielikšana ir vienreizējs pakalpojums, uzņēmumam nav savu pastāvīgo klientu. Tāpēc uzņēmumam ir jareklamē savi pakalpojumi nepārtraukti. Uzņēmuma darbība ir tieši saistīta ar reklāmu, ka tas izmanto. Rīgā visvairāk izplatītāka reklāmas avīze ir „Rīgas Santīms”, šī avīze ir bezmaksas, tāpēc atdeve no reklāmas ir lielāka. Uzņēmums uz doto brīdi ieviero savu reklāmu šajā avīzē uz diviem blokiem. Bet nākamajā sezonā, kad atvērs jaunus birojus, uz trim blokiem. Uzņēmums arī izmantos pārdošanas veicināšanas pasākumus, izplātot reklāmas flaerus, kas būs arī atlaižu kuponi uz logiem, dažādos Rīgas mikrorajonos. Uzņēmums arī iedos zemākas cenas uz pasūtījumiem tājos rajonos, kur atrodas uzņēmuma biroji, lai palielinātu pasūtījumu skaitu šajos mikrorajonos.
…
Ievads 1. SIA „Reon” mārketinga vides analīze 1.1. Iekšējās vides raksturojums 5 1.2. Ārējās vides analīze 7 1.2.1. Makrovides faktori 7 1.2.2. Pieprasījums 13 1.2.3. Konkurence 15 1.2.4. Starpnieki 19 1.2.5. Piegādātāji 20 1.3. SVID analize21 2. Mārketinga mērķi 24 3. Mārketinga stratēģija25 3.1. Primārās mārketinga stratēģijas 25 3.2. Sekundārās mārketinga stratēģijas 26 4. Mārketinga programma 30 4.1. Ar produktu saistītas aktivitātes 30 4.2. Cenu veidošanas lēmumi 31 4.3. Sadales aktivitātes 32 4.4. Virzības tirgū aktivitātes 33 4.5. Cilvēki un procesi 35 5. Pārdošanas veicināšanas pasākumu plāns 36 5.1. Pārdošanas veicināšanas pasākumu mērķu noteikšana 36 5.2. Pātērētāju veicināšanas pasākumu izvēle 36 5.3. Pārdošanas veicināšanas pasākumu izplatīšanas līdzekļu izvēle 37 5.4. Pārdošanas veicināšanas pasākumu budžeta izstrādāšana 38 5.5. Pārdošanas veicināšanas pasākumu novērtēšana 39 Secinājumi un priekšlikumi 40 Izmantotās literatūras un avotu saraksts 43 Pielikumi
Pielikumu nav. Atsauces nekvalitatīvas.
- Mārketinga plāns SIA "X" plastmasas logiem
- Mārketinga prakses atskaite
- Prakses atskaite mārketingā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Mārketinga prakses atskaite
Prakses atskaite augstskolai7
-
Prakses atskaite mārketingā
Prakses atskaite augstskolai14
Novērtēts! -
Kvalifikācijas prakses atskaite mārketingā
Prakses atskaite augstskolai18
-
Mārketinga prakses atskaite
Prakses atskaite augstskolai13
-
Uzņēmuma mārketinga apraksts
Prakses atskaite augstskolai10