1.Uzdevuma saturīgā nostādne
Sporta klubs vēlās papildināt savu pakalpojumu klāstu. Pēc mārketinga pētījumiem un citu līdzīgu sporta klubu pieredzes, secināts, ka visizdevīgāk ir ierīkot trīs variantus:
– Joga (jogas nodarbības);
– Latino (latino dejas nodarbības);
– Kickboxing (kikboksinga nodarbības).
Vislētāk izmaksātu jogai nepieciešamo lietu iegāde, taču no tās tiktu gūti arī mazākie ienākumi – pie liela apmeklējuma tikai 7500 Ls, taču, ja pieprasījums ir mazs, tad 4500 Ls. Vislielākie ieņēmumi sagaidāms no kickboxing izmantošanas, pie liela apmeklējuma 40700 Ls, bet, ja pieprasījums ir mazs, tad 24300 Ls. Taču kickboxing izveidošanai nepieciešami daudz vairāk līdzekļi. Savukārt latino ierīkošanai ir vidēji augstas izmaksas, taču ienākumi esot lielam pieprasījumam ir 15000 Ls, bet mazam 7420 Ls.
Lai diferencētu savu piedāvājumu, sporta kluba īpašnieks ir nolēmis piesaistīt finansējumu no uzņēmumu līdzekļiem - sponsoriem. Līdz ar to uzņēmējs plāno rakstīt projektu un iesniegt to izskatīšanai – līdz ar to, ja apstiprinātu projektu par uzņēmējdarbības paplašināšanu, tad pusi no izdevumiem apņemas segt uzņēmējs, bet otru pusi sponsori . Ja projekts netiek neapstiprināts, tad īpašnieks segs visus izdevumus pats.
„Joga” iegāde izmaksā 6000 Ls, ja to varētu iegādāties ar sponsoru atbalstu, tad iegāde izmaksātu 3000Ls.
„Latino” ierīkošana izmaksā 13 000 Ls, ja sponsori atbalsta uzņēmēja iniciatīvu, tad tikai 6500 Ls.
Savukārt „Kickboxing” ierīkošana izmaksā 38600 Ls, ar sponsoru līdzekļiem to varētu ierīkot par 19300 Ls.
No sākuma tiek uzrakstīts projekts un katrai alternatīvai tā izmaksas ir dažādas, jo ir nepieciešams konsultēties pie dažādiem ekspertiem. Jogai tas maksātu 200 Ls, latino 400 Ls, bet kickboxing – 500 Ls.
…