Lasīšanas semināra gaita (90 min).
Ievads. Skolēni ar skolotāju tiekas skolas bibliotēkā. Katram līdzi ir mīļākā grāmata.
Galvenā daļa. Skolotāja prezentācijā rāda daiļliteratūras žanrus. Skolotāja ar skolēniem pārrunā katru no žanriem un izsecina raksturīgāko, piemin arī autorus.
Uz grīdas ir izvietoti žanri- romāns, stāsts, proza, bērnības atmiņu romāns, balāde u.tml.. Skolēni nostājas pie tā žanra, kurā ir viņu grāmata. Tādā veidā izveidojas grupas.
Skolēnu uzdevums grupās ir stāstīt par savu grāmatu. Jāatbild uz jautājumiem: 1) Par ko ir grāmata? 2) Kas visvairāk patika izlasītajā grāmatā, kāpēc? 3) Kādi ir galvenie varoņi? 4) Kādas vērtības es saskatīju grāmatā? Grupās veidojas saruna par katru grāmatu. Kamēr viens skolēns runā, pārējiem ir jāuzdod viens jautājums par grāmatu.
Skolēni grupā vienojas par interesantākajām grāmatām un dodas uz informātikas kabinetu veidot prezentāciju par grāmatām, īpaši izceļot vienu, pašu saistošāko. Prezentācijā jāiekļauj informācija par grāmatu saturu, galvenajiem varoņiem un dzīves vērtībām.
Kad skolēni ir izveidojuši prezentācijas, grupas uzstājas. Pārējo klausītāju uzdevums ir pajautāt vienu jautājumu par katru no prezentētajām grāmatām. Jautājumam ir jābūt tāda, lai tas atklāj galvenās vērtības literārajā darbā.
Semināra beigās skolēni izvēlas vienu grāmatu no visām seminārā pieminētajām un skaidro skolotājai, kādēļ izvēlējās tieši šo grāmatu.
…