Prakses atskaite
Uzņēmējdarbība un tiesības
Lietvedība
Kvalifikācijas prakses atskaite. Profesija - sekretāre-
Kvalifikācijas prakses atskaite. Profesija - sekretāre
Novērtēts!
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 6 | |
1. | UZŅĒMUMA SIA „MGM TRANSPORT” DARBS | 7 |
1.1. | UZŅĒMUMA DIBINĀŠANU APLIECINOŠI DOKUMENTI | 7 |
1.2. | SIA „MGM TRANSPORT” VADĪBAS STRUKTŪRA | 7 |
1.3. | SIA „MGM TRANSPORT” DARBA ORGANIZĀCIJA UN PLĀNOŠANA | 8 |
1.3.1. | UZŅĒMUMA DOKUMENTU APRITES KĀRTĪBA | 8 |
1.3.2. | LAIKA UN VEICAMO UZDEVUMU PLĀNOŠANA, APMEKLĒTĀJU PIEŅEMŠANA | 9 |
2. | SIA „MGM TRANSPORT” BIROJA TELPAS UN IEKĀRTAS | 10 |
2.1. | UZŅĒMUMA BIROJA TELPAS | 10 |
2.2. | UZŅĒMUMA BIROJA IEKĀRTAS | 11 |
2.2.1. | KOPĒTĀJS, PRINTERIS | 11 |
2.2.2. | TELEFONS, FAKSS | 12 |
3. | LIETVEDĪBA | 13 |
3.1. | LIETVEDĪBAS PROCESA ORGANIZĒŠANA SIA „MGM TRANSPORT” | 13 |
3.1.1. | LIETVEDĪBAS PROCESA ORGANIZĒŠANAS VEIDS | 13 |
3.1.2. | LIETVEDĪBAS PROCESA SASTĀVDAĻAS | 13 |
3.1.3. | LIETVEDĪBU REGLAMENTĒJOŠIE DOKUMENTI | 13 |
3.2. | DOKUMENTA ORIĢINĀLS UN DOKUMENTA ORIĢINĀLA ATVASINĀJUMI, TO JURIDISKAIS SPĒKS | 14 |
3.3. | DOKUMENTU REĢISTRĀCIJAS VEIDI UN FORMAS | 15 |
3.4. | PASTA SŪTĪJUMI, TO VEIDI, NOFORMĒŠANA UN NOSŪTĪŠANAS KĀRTĪBA | 16 |
3.5. | DOKUMENTU IZPILDES KONTROLE | 17 |
3.6. | ORGANIZATORISKIE DOKUMENTI | 17 |
3.6.1. | AMATA APRAKSTS | 19 |
3.6.2. | STATŪTI | 19 |
3.7. | RĪKOJUMA DOKUMENTI | 19 |
3.8. | IZZIŅU UN PĀRSKATU DOKUMENTI | 20 |
3.8.1. | IZZIŅAS | 20 |
3.8.2. | PROTOKOLI | 20 |
3.9. | SARAKSTES DOKUMENTI | 21 |
3.9.1. | VĒSTULES | 22 |
3.9.2. | IESNIEGUMI | 22 |
3.10. | PERSONAS LIETA – DOKUMENTU VEIDI, TO NOFORMĒŠANA UN IEVIETOŠANAS KĀRTĪBA | 22 |
3.11. | LIETU NOMENKLATŪRA | 23 |
3.12. | LIETU NODOŠANA GLABĀŠANAI ARHĪVĀ | 24 |
4. | PRAKTISKĀ STILISTIKA UN REDIĢĒŠANA | 25 |
4.1. | VĀRDA PAMATNOZĪME, ATVASINĀTĀ NOZĪME UN VĒSTURISKI SPECIFISKI VĀRDI | 25 |
4.2. | PROFESIONĀLO SPECIFISKO VĀRDU NOTEIKŠANA | 25 |
4.3. | KĻŪDU VEIDI UN TIPI | 25 |
4.4. | PERSONVĀRDI UN UZRUNAS FORMAS LIETIŠĶAJOS RAKSTOS | 26 |
4.5. | IESTĀŽU, UZŅĒMUMU UN ORGANIZĀCIJU NOSAUKUMI LIETIŠĶAJOS DOKUMENTOS | 27 |
4.6. | SAĪSINĀJUMU LIETOJUMS | 27 |
4.7. | PAMATLIKUMĪBAS LIETIŠĶO RAKSTU TEIKUMU KONSTRUKCIJU VEIDOŠANĀ | 28 |
5.1. | GRĀMATVEDĪBAS APGROZĪBAS SHĒMA UN TĀS APRAKSTS | 30 |
5.2. | DOKUMENTU GLABĀŠANA | 30 |
5.3. | PIELIETOTĀS GRĀMATVEDĪBAS FORMAS APRAKSTS | 30 |
6. | SIA „MGM TRANSPOT” DOKUMENTU IZVEIDOŠANAS TEHNISKIE LĪDZEKĻI | 32 |
6.1. | IZMANTOTĀS DATORA APARATŪRAS APRAKSTS | 32 |
6.2. | TEKSTA REDAKTORS | 32 |
6.2.1. | DOKUMENTU IZVEIDOŠANA UN NOFORMĒŠANA | 32 |
6.2.2. | DOKUMENTU IZDRUKĀŠANA | 33 |
6.2.3. | AUTOMĀTISKĀ SATURA RĀDĪTĀJS | 33 |
6.3. | TABULU PROCESORI | 34 |
6.4. | PREZENTĀCIJU PROGRAMMA | 34 |
6.5. | INTERNETS | 35 |
7. | SASKARSME | 37 |
7.1. | MANA TEMPERAMENTA ĪPAŠĪBAS STRĀDĀJOT SIA „MGM TRANSPORT” | 37 |
7.2. | SARUNAS ANALĪZE | 37 |
7.3. | PERSONĀLA SASKARE AR APMEKLĒTĀJIEM | 38 |
8. | LIETIŠĶĀ ETIĶETE UZŅĒMUMĀ SIA „MGM TRANSPORT” | 39 |
8.1. | TELEFONSARUNAS | 40 |
8.2. | VIZĪTKARTE | 41 |
8.2. | GALDA KLĀJUMI | 41 |
8.3. | TELPAUGI UN TO ĪPAŠĪBAS BIROJĀ | 42 |
SECINĀJUMI | 43 | |
PRIEKŠLIKUMI | 44 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS | 45 |
Secinājumi
Pēc prakses secināju, ka:
1) Sekretārei pildot darbus, tie jādara ar atbildības sajūtu un bez kļūdām;
2) Sekretārei ir jāprot stilistiski pareizi runāt;
3) Sekretārei ir jāprot komunicēt ne vien ar darbiniekiem, bet ar apmeklētājiem, tādējādi jāizvairās no konfliktsituācijām;
4) Jāprot strādāt komandā;
5) Saņemtos, nosūtāmos un citus dokumentus reģistrēja datorprogrammā Microsoft Excel;
6) Nepieciešamas zināšanas darbā ar biroja tehniku;
7) Tabulas jāveido Microsoft Excel programmā nevis Microsoft Word;
8) Darba vietai jābūt pēc ergonomikas prasībām, jo tajā mēs pavadām darba dienu, uzņēmuma ietvaros;
9) Pašiem svarīgākajiem dokumentiem jāatrodas sekretārei rokas attālumā;
10) Sekretāres darbs atkarīgs no iestādes lieluma un dokumentu aprites, lielāka iestāde vairāk darba;
11) Jāprot ģērbties atbilstoši darba apstākļiem un jāievēro lietišķais stils;
12) Dekoratīvo kosmētiku lietoja minimāli;
13) Prakses laikā sasniedzu sev uzstādītos mērķus un uzdevumus.
Priekšlikumi
1) SIA „MGM Transport” sekretāres kabinetu vajadzētu paplašināt;
2) Pilnveidot lietu nomenklatūru;
3) Zem dokumenta nosaukuma vajadzētu rakstīt dokumenta izstrādāšanas vietu;
4) Uz katra dokumenta vajadzētu parakstus;
5) Ieteiktu strādāt ar dokumentu aprites programmu „ePortfelis”;
6) Uz norādes, kur atrodas firma, vajadzētu nomainīt veco nosaukumu uz jauno;
7) Sekretārei vajadzētu rast risinājumu vizītkaršu glabāšanai.
…
Rakstnieks Šlomo Borohovs ir teicis šādi – „Darījuma process visvairāk līdzinās raitai lugas izrādei: uzņēmējs spēlē savu lomu vai arī piedalās kādās mākslīgi radītās situācijās, kurās viņš cenšas būt režisors, tomēr citi aktieri ņem pārsvaru un neļauj nodomu īstenot”. Arī es varēju īstenot „lugas izrādi” uzņēmumā SIA „MGM Transport”, kas nodarbojas ar starptautiskajiem pārvadājumiem pa Latviju un Eiropu, kur no 2009. gada 1. decembra līdz 2010. gada 28. maijam izgāju kvalifikācijas praksi par sekretāri, kas ir mana izvēlētā nākotnes profesija. Lai uzņēmums, organizācija varētu pietiekoši intensīvi, profesionāli strādāt ir vajadzīga laba sekretāre, kas pilda savus pienākumus. Sekretāres galvenais uzdevums ir būt vadītājam par palīgu, balstu firmas vadīšanā, atslogot vadītāju no visa mazsvarīgā, no liekiem kontaktiem, organizēt un vadīt organizācijas lietvedības procesu, nodrošināt nepieciešamo informāciju, dokumentāciju, organizēt lietišķas tikšanās, braucienus un kārtīgi pildīt arhivāra pienākumus. Sekretārei ir jābūt pašpārliecinātai, jāprot sadzīvot ar līdzcilvēkiem, cienīt citu uzskatus un domas, jāprot izteikt un argumentēt savu viedokli. Es varēju šīs prasmes un pieredzi iegūt izvēlētajā uzņēmumā. Prakses mērķis: Nostiprināt teorētiskajās un praktiskajās nodarbībās iegūtās zināšanas praktiskajā darbā. Prakses uzdevumi: 1) Iepazīt SIA „MGM Transport” darbu; 2) Nostiprināt un pielietot iegūtās zināšanas lietvedībā; 3) Pilnveidot un pielietot teorētiskās zināšanas grāmatvedībā; 4) Pielietot zināšanas un prasmes praktiskajā stilistikā un rediģēšanā; 5) Pielietot un pilnveidot zināšanas strādājot darbus, kas saistīti ar datora lietošanu; 6) Papildināt un pielietot iegūtās zināšanas darbā ar biroja iekārtām; 7) Novērtēt un analizēt sava temperamenta stiprās puses un vājības, kā arī uzlabot komunikācijas iemaņas ar apkārtējiem; 8) Papildināt teorētiskās un pielietot praktiskās zināšanas lietišķajā etiķetē; 9) Sameklēt materiālus un literatūras avotus kā pielikumu par doto tēmu.
Pielikumu nav.
- Kvalifikācijas prakses atskaite. Profesija - sekretāre
- Prakses atskaite mārketingā
- Prakses atskaite par darbu uzņēmumā "Lauku celtnieks"
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Prakses atskaite par darbu uzņēmumā "Lauku celtnieks"
Prakses atskaite vidusskolai6
-
Prakses atskaite mārketingā
Prakses atskaite vidusskolai8
-
Prakses atskaite SIA "Saules rasa"
Prakses atskaite vidusskolai14
-
SIA ”Akva” - ekonomiskās prakses atskaite viesnīcā
Prakses atskaite vidusskolai9
-
Prakses atskaite šūšanas uzņēmumā
Prakses atskaite vidusskolai3