Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
5,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:279437
 
Vērtējums:
Publicēts: 27.10.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    4
1.  Iepazīšanās ar uzņēmumu    5
1.1.  Uzņēmuma izveidošanas vēsture    5
1.2.  Darba drošības, ugunsdzēsības un citi noteikumi uzņēmumā    6
1.3.  Firmas komercdarbības forma    8
1.4.  Amatpersonu funkcionālie pienākumi. Vadības process veikalā    9
2.  Darba laika uzskaite veikalā (uzņēmumā)    15
2.1.  Darba laika jēdziens, darba laika ilgums    15
2.2.  Darba laika uzskaite, uzskaites tabulas aizpildīšanas kārtība    16
3.  Veikala preču sortiments, galveno preču grupu piegādātāji. Preču piegādes līgumi, līgumu saturs    17
3.1.  Preču sortimenta raksturojums uzņēmumā pa veidiem un grupām    17
3.2.  Iepazīšanās ar galveno preču sortimenta piegādātju uzskaitījumu, to raksturošana    18
3.3.  Piegādātāju izvēles tabula pēc ABC metodes    19
3.4.  Piegādes līguma izpēte, to paveidu raksturošana    19
3.5.  Preču kvalitāte    21
4.  Preču un taras atskaišu noformēšana    23
5.  Inventarizācija veikalā    24
5.1.  Inventarizācijas mērķi    24
5.2.  Atbildīgās personas par inventarizācijas organizēšanu, norisi, rezultātu apstrādi    24
6.  Preču pārcenošana, norakstīšana. Preču izpārdošana un cenu pazemināšana    27
6.1.  Preču izpārdošana un cenu pazemināšana    27
6.2.  Preču izpārdošanas akciju organizēšana veikalā    28
7.  Norēķini ar pircējiem par pirkumu, organizācija veikalā ar elektroniskām ierīcēm    30
7.1.  Iepazīšanās ar kasiera pienākumiem veikalā, darba drošības noteikumi darbam ar kases aparātu    30
7.2.  Norēķinu kārtība atbilstoši m/t pamatnoteikumiem    32
7.3.  Kases aparāta aizpildīšana pēc katra „Z” pārskata izdrukas    32
8.  Preču cenu veidošana veikalā    34
8.1.  Veikala cenu politika, cenu veidošanas metodes    34
8.2.  Pārdošanas cenu aprēķini (praktiskie piemēri)    35
  Secinājumi    37
  Izmantotā literatūra    38
Darba fragmentsAizvērt

8.1. Veikala cenu politika, cenu noteikšanas metodes.

Katram uzņēmējam viens no svarīgākajiem jautājumiem plānojot un veidojot savu uzņēmējdarbību ir vai tās darbība atmaksāsies un nesīs tam peļņu. Viens no pamatfaktoriem, lai to varētu noteikt un aprēķināt, ir preces cena. Citiem vārdiem - nauda, kādu pircējs ir ar mieru maksāt par preci. Cenai jāatbilst patērētāju vajadzībām, citādi pircēji dos priekšroku konkurentu precei. Preces cena veidojas tirgū no pieprasījuma un piedāvājuma savstarpējās attiecības, bet to iespaido daudz un dažādi faktori. Pareizi jānosaka uzņēmuma cenu veidošanas politika un stratēģija. Parasti uzņēmējs savas preces cenas kalkulāciju uzsāk ar izmaksām, tad pieskaita noteiktu peļņas procentu. Šādi izkalkulēta cena bieži vien nav konkurētspējīga un uzņēmējs var nonākt strupceļā. Lai šāda situācija neizveidotos, uzņēmējam jāizpēta dažādās cenu veidošanās metodes, jāizvēlas cenu politika un stratēģija, ar kuru palīdzību var noteikt konkrētās preces cenu.
Cenu politika – cenu līmeņa un tā iespējamo variantu noteikšana atkarībā no tiem mērķiem un uzdevumiem, kurus firma risina kā īstermiņa, tā arī ilgtermiņa periodā.

Cenu politikas virzieni:
1.Pasīva:
*sekošana līderim;
*izmaksu atlīdzināšana.

2.Aktīva:
*iziešana jaunajā tirgū;
*jaunas preces ieviešana;
*pozīciju aizsardzība;
*ātra izmaksu atlīdzināšana;
*cenas, kas stimulē noietu;
*cenu diskriminācija.


Cenu veidošanas pamatā ir 3 pamatnosacījumi:
• izmaksas
• pieprasījums un piedāvājums
• konkurence

Mazumtirgotāji cenu aprēķināšanā visbiežāk izmanto mazumtirdzniecības uzcenojumu. Pārdošanas cenu aprēķina, pievienojot izmaksām iepriekš noteikto procentu no izmaksām. (uzcenojumu)
Uzcenojums parasti mainās atkarībā no produkta veida, taču tam ir jābūt pietiekami lielam, lai segtu patstāvīgās un mainīgās izmaksas.
Cenām veikalā jābūt konkurētspējīgām ar citu tāda paša profila veikalu cenām. Uzcenojumu katrs uzņēmējs var likt cik viņš lielu vēlas, jo tas nav noteikts nekādā likumā.
PVN ir patēriņa nodoklis, kas tiek iekļauts preces vai pakalpojuma cenā un reāli to samaksā.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties