Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
4,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:995249
 
Vērtējums:
Publicēts: 26.03.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Rīta cēlienā skolotāja izliek kalendāru attēlu ar pavasara noskaņu, kā arī citu gadalaiku attēlus, bet lielāku akcentu liek uz marta noskaņām. Pārliek kalendāra lapu. Bērni skatās, piedalās, nomaina nedēļas dienu, uzliek datumu.
Ievaddaļā noskaidro kā katrs pavadījis brīvdienu, varbūt kaut kur bijis ārpus mājas, iespējams, ka ir kas tāds ko grib pastāstīt citiem bērniem. Kad runā viens, pārējie klausās, veicina klausīšanās prasmi. Skolotāja sasveicinās ar visiem un tad ar katru atsevišķi, nosaucot bērna vārdu. Katrs bērns arī sasveicinās ar skolotāju. Visi kopīgi nodzied rīta dziesmiņu. Skolotāja ir sagatavojusi tautasdziesmu par pavasari, to noskaita. Uzdot jautājumu- par ko ir šī tautasdziesma? Bērni atbild, izsaka savas domas, nonāk pie viena kopīga secinājuma: tautasdziesma ir par pavasara atnākšanu. Ļauj bērniem pašiem nonākt pie secinājuma. Kopīgi visi iemācās šo tautasdziesmu.
Galvenajā daļā skolotāja aicina bērnus apsēsties pie galda un lūdz, nosaukt visus 4 gadalaikus pēc kārtas, ja tagad ir iestājies pavasaris. Rosina atpazīt gadalaikus pēc attēliem, kā arī nosaukt to raksturīgākās iezīmes. Aicina izlasīt gadalaiku nosaukumus pa zilbēm. Tad katrs bērns izvelk kartīti ar mēneša nosaukumu, nerāda to citiem. Tas, kurš var izlasīt- lasa, pārējiem palīdz skolotāja. Noskaidro kādu mēnesi katrs ir izvilcis, noliek to uz attiecīgā gadalaika attēla. Visi kopīgi lasa mēnešu nosaukumus. Skolotāja atgriežas vēlreiz pie pavasara trim mēnešiem. Bērna pieredzes aktualizācija ar jautājumu palīdzību: vai ir jau redzamas pazīmes, kas liecina par pavasara atnākšanu? Kas notiek dabā pavasarī? Bērni sauc dažādas pavasarim raksturīgākas pazīmes, kā arī vēro reālo ainu aiz loga. Izsecina, ka ne vienmēr pazīmes liecina, ka ir atnācis pavasaris. Skolotāja jautā: kas notiek ar kokiem martā? Kādi tie izskatās? Vai arī koki jūt, kad ir atnācis pavasaris? Bērni atbild uz jautājumiem. Izdala katram bērnam bērza zariņu. Viņi to aplūko, pēta, stāsta ko redz, ko jūt. Skolotāja aicina grupā ienest pavasari, ielikt bērza zarus vāzē, gaidīt un vērot, kad tas uzplauks, cik ilgs laiks zariem nepieciešams, lai tie uzplauktu. Kad tas izdarīts, skolotāja rosina izveidot katram savu dabas novērojuma kalendāru, kurā viņi varēs katru dienu iezīmēt, kas ar dabu notiek un kas notiek ar zariņu. Bērni veido dabas kalendāru, izgriež no kalendāra nedēļas dienu nosaukumus, ieraksta šodienas datumu, uzzīmē, kas notiek ar dabu. Dabas kalendāru aizpilda katru dienu, rīta cēlienā. Uzraksta mēneša nosaukuma pēc parauga. Kad tas ir izdarīts skolotāja aicina izveidot arī pavasara grāmatu, kurā būs šī tikko izveidotais dabas novērojuma nedēļas lapa, kā arī pēc tam citas lapas. Bērni uzzīmē kādu pavasarim raksturīgu dabas ainavu, kā arī pēc parauga uzraksta grāmatas nosaukumu- PAVASARA GRĀMATA.
Nobeigumā katrs bērns pastāsta, ko ir uzzīmējis uz grāmatas vāka. Visi kopīgi noskaita vēlreiz tautasdziesmu par pavasari.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties