Pedagoģiskās darbības pašanalīze
Lai īstenotu vienu no izglītības uzdevumiem – nodrošināt sabiedrības ilgtspējīgu attīstību, pedagogam ir jābūt vispusīgai pedagoģiskai kompetencei, kuru var nodrošināt atrodoties mūžizglītības procesā – nemitīgi papildinot savas zināšanas.
Analizējot savu sadarbību ar bērniem, varu teikt, ka savā prakses laikā izmantoju daudzveidīgas mācību metodes un paņēmienus, lai bērnus ieinteresētu un motivētu darboties. Pastaigas laikā, piemēram, izmantoju vārdiskās metodes – pārrunas par dabu un daiļdarbus, kas palīdz bērniem veidot estētisku un pozitīvu attieksmi pret dabu, rada dziļāku izpratni par likumsakarībām dabā, māca loģiski spriest un domāt. Ejot pastaigās, tika izmantotas arī praktiskās metodes – dažādas rotaļas, kuras veicina atmiņas un uzmanības attīstību, aktivizē domāšanu, aktivizē un bagātina vārdu krājumu. Nodarbībās bieži tika izmantotas runas metodes, dialogs, pārrunas. Katrā nodarbībā veicināju bērna attīstību, pilnveidojot dažādas prasmes – stāstīt prasmi, prasmi veidot dialogus, skaitīt prasmi, salīdzināšanas un novērošanas prasmi, sadarbības prasmi, pašapkalpošanās prasmi u.c. Katra nodarbība tika plānotā tā, lai bērniem būtu interesanti un viņi no tās iegūtu pēc iespējas vairāk.
Ārpusnodarbību laikā tika atzīmētas bērnu dzimšanas un vārda dienas, gatavoti apsveikumi, izteikti vēlējumi, dziedātas dziesmas un iets rotaļās. Pirms diendusas miedziņa regulāri lasīju pasakas, kuras centos pieskaņot nedēļas nodarbības tematam.
Analizējot sadarbību ar vecākiem, gribu teikt tā – ja būtu iespējams izrēķināt veiksmīgas sadarbības koeficientu, tad droši vien vidējais rādītājs būtu – daļēji veiksmīga. Tam par iemeslu ir tas, ka man pietrūka tiešais kontakts ar bērnu vecākiem, kurš nebija iespējams tādēļ, ka vairākus bērnus uz skolu un atpakaļ, nogādā skolas autobuss. Taču tik cik es man nācās kontaktēties, es saskāros ar ļoti ieinteresētiem un atbildīgiem vecākiem. Šajās tikšanās reizēs visi bijām ieguvēji – vecāki ieguva apziņu, ka bērns aug kā personība un uzzināja, kas notiek bērnudārzā, bet es ieguvu apziņu, ka veicu savus pienākumus godprātīgi. …