No vēstures viedokļa konteineru kravu pārvadājumi sākās 30. gados pagājušajā gadsimtā Amerikā. Pakāpeniskā modernizācija kļuva par ideju par standartizētiem izmēriem, un tālāk par konteineru tipiem no sākuma Amerikā, pēc tam arī visa pasaulē. Konteineru revolūcija notika 1963. gada aprīlī, kad ASV sāka darboties pirmā “Sea Land” pārvadātāja līnija Puertoriko - Baltimora. Divi kuģi apkalpoja tik veiksmīgi, ka uzņēmums sācis būvēt pirmo konteineru terminālu Baltimorā. 1969. gadā konteineru pārvadājumi tika organizēti līnija Lielbritānija – Austrālija. Konteineru pārvadājumi sāka strauji attīstīties 1970. gados.
Konteineru ievešanas process kravu pārvadāšanas transporta tehnoloģiskajās sistēmās, kurš ieguva nosaukumu “konteinerizācija”, nodrošina pārvadājumu ekonomiskās efektivitātes ievērojamu pieaugumu, pateicoties darba ražīguma palielināšanai izpildot iekraušanas un izkraušanas darbus uz to mehanizācijas un automatizācijas, kravas piegādes ātruma palielināšanas, transporta terminālu caurlaides spējas pieauguma bāzes. Tiek nodrošināti labāki apstākļi kravu saglabāšanai, jo tieši, pateicoties pārkraušanai kravas visbiežāk ir pakļautas bojājumu vai zādzību riskam. Pateicoties konteineru izmantošanai, krava ir jāpako vienu reizi, vienā vietā un tā tieši “no nosūtītāja durvīm” pilnīgi droši tiek piegādāta “līdz saņēmēja durvīm”. Mūsdienās multimodālie konteineru pārvadājumi ir viens no perspektīvākajiem kravu piegādes veidiem pasaulē. …