-
Karjeras konsultēšanas prakse
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Konsultēšanas darbs ar dažāda vecuma klientiem | 3 | |
1.1. | Piecu dažāda tipa klientu novērtēšana (vecums, dzimums, pieredze, sociālā grupa, motivēts, nemotivēts u.c.) | 3 |
1.2. | Piecu klientu individuālās karjeras attīstīšanas programmas/ plāna izveide un izvērtējums (kopā ar klientu) | 8 |
1.3. | Palīdzība pieciem klientiem uzrakstīt CV , motivācijas vēstuli, sludinājumu (pēc vajadzības) | 10 |
Divu darba interviju vadīšana | 15 | |
2.1. | Ar tikko mācību iestādi beigušu jaunieti 2.2. Ar cilvēku, kurš bieži maina darbu | 22 |
3. | Konsultāciju saturs, norises apraksts, secinājumi un pašanalīze | 23 |
3.1. | Grupu konsultācija | 23 |
3.2. | Individuālā konsultācija | 23 |
4. | Klientu situācijas analīze un izvērtējums: darba tirgū, karjeras konsultēšanas un izglītības jomā | 26 |
Prakses materiālu prezentācija | 35 | |
6. | Konstruktīvs pašvērtējums | 37 |
Prakses konsultanta raksturojums | 39 | |
Prakses dienasgrāmata | 40 |
Sakumā pastāstīšu kā personīgi sāku darbību ar klientu, un kam lieku vairāk akcenta.
Izmantoju 5 karjeras konsultēšanas posmus, par svarīgāko konsultēšanā uzskatot klienta neatkarības un atbildīguma izaugsmi konsultēšanas procesa laikā, apgalvojot, ka konsultanta uzdevums ir nevis „daudz izdarīt klienta labā, bet palīdzēt klientam daudz izdarīt savā labā. Konsultēšanas procesā konsultants palīdz klientam izprast sevi (1.posmā) un vidi (2.posmā), pieņemt lēmumus (3.posmā) un tos īstenot (4.posmā), kā arī pilnveidoties, pielāgoties un paaugstināt savu statusu, līmeni (5.posms). [F. Pārsona karjeras konsultēšanas modelis: (Salomone, P. (1996). Career counseling and job placement: Theory and practice. In E. M. Szymanski & R. M. Parker (Eds.), Work and disability: Issues and strategies in career development and job placement. Austin (365 – 420)]
Nākamais akcens, ko jau biju zinājis, katram cilvēkam individuāla pieeja, bet tomēr visam kaut kas kopīgs ir. Kā, piemēram, sagatavošanās darbam pašam konsultantam, respektīvi, pie mums ir pieejami dažādi kursi, ko varam piedāvāt- psihologa palīdzība, jurista, sociālais darbinieks maksātnespējas konsultants. Konkurētspējas pasākumi : lekcijas, semināri konsultācija- kas iepriekš tiek sagatavots, balstoties uz grupas interesēm. Ir programma jauniešiem- praktiskā apmācībā pie darba devēja. Atbalsts komercdarbības uzsākšanai, darba praktizēšana pašvaldībās ar 100 ls stipendiju. Izejot no piedāvāta klāsta katram klientam var kaut ko piedāvāt, ja viņam mūsu pakalpojumi nav nepieciešami tad pa soļiem izstrādājam ko tad viņš varētu pats darīt, un, lūk, tad sākas radošā pieeja, jo to mēs iepriekš paredzēt nevaram.
Tātad pirmais klients bija Sanita. Sanitai mēs varējām piedāvāt friziera kursus, kuri ir bez maksas, maksā stipendiju 70 Ls mēnesī, taču mācību materiāli ir jāiegādājas pašiem, t.i., šķēres , ķemme un citi nepieciešamie priekšmeti, kas šai profesijai ir nepieciešams, jo diemžēl to neviena skola nenodrošina. Mēs viņai, Sanitai paskaidrojām to, ja gadījumā viņa vēlēsies turpmāk pati strādāt šai jomā, tad šie aprīkojumi viņai būs nepieciešami jebkurā gadījumā, tā kā ar to šādos kursos ir jārēķinās. Kā arī sadarbojoties ar Liepājas NVA mēs varam piedāvāt apgūt angļu valodu kursus. …
Esot šajā praksē, man bija interese, pirmkārt, vai ir veikti šāda veida pētījumi globālā aspektā. Un pēc tam salīdzināt ar Latviju. Šāda veida pētījums ir veikts. Visvairāk testu tika veikti Rumānijā (vairāk nekā 900), Igaunijā (vairāk nekā 800), Lietuvā (aptuveni 700). Savukārt Latvijā tika saņemti aptuveni 400 testu rezultāti. Tests bija pieejams bez maksas jebkuram jaunietim. Latvijā tests tika izplatīts skolās gan ar latviešu, gan krievu skolēnu plūsmā. Starp 5000 dalībniekiem Eiropā visizplatītākais bija mākslinieciskais tips, pēc kura sekoja sociālais un uzņēmīgais personības tips. Intelektuālais un konvencionālais tips rezultātos parādījās retāk, reālistisko personības tipu atstājot pēdējā vietā. Starp latviešu jauniešiem bija līdzīga tendence – visizplatītākais bija mākslinieciskais tips, kam sekoja sociālais un uzņēmīgais tips. Līdzīgi rezultāti bija arī pārējās Baltijas valstīs, kur dominēja trīs nosauktie – mākslinieciskais, sociālais un uzņēmīgais tips. Starp Baltijas jauniešiem visuzņēmīgākie ir Igaunijas jaunieši, kam seko lietuvieši un latvieši. Visvairāk jauniešu ar uzņēmīgo personības tipu ir Rumānijā. Vairāk nekā 5000 jauniešu Centrāl- un Austrumeiropā piedalījās karjeras virziena pētījumā, ko testu veidā 2009. gada februārī un martā - organizēja Dream Foundation. [http://www.tvnet.lv/izklaide/notikumi/53080visizplatitakais_ir_makslinieciskais_personibas_tips]
- Karjeras konsultēšanas prakse
- Pedagoģiski - psiholoģiskie vērojumi un bērnudārza skolotājas palīdzes prakse
- Prakse pirmsskolas izglītības iestādē "Mežmaliņa"
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Prakse pirmsskolas izglītības iestādē "Mežmaliņa"
Prakses atskaite augstskolai10
-
Pedagoģiski - psiholoģiskie vērojumi un bērnudārza skolotājas palīdzes prakse
Prakses atskaite augstskolai12
-
Novērošanas prakse vizuālās mākslas mācību metodikā Vidzemes Jūrmalas mūzikas un mākslas skolas Vizuāli plastiskās mākslas nodaļā
Prakses atskaite augstskolai3
-
Novērošanas prakse vispārīgajā pedagoģijā
Prakses atskaite augstskolai6
-
Mājmācības prakse
Prakses atskaite augstskolai17