Studējot Rīgas Pedagoģijas un Izglītības vadības augstskolā Komercdarbības organizāciju par prakses vietu mārketingā izvēlējos, kafejnīcu - moteli ,,Sumbrs”.
Prakses mērķis: veidot un attīstīt iemaņas tirgus izpētē, attīstīt prasmi sagatavot priekšlikumus ilgstošas un ienesīgas uzņēmējdarbības izaugsmei.
Prakses uzdevumi:
Noskaidrot un izprast uzņēmuma darbības virzienus
Attīstīt prasmi darbojoties klientu apkalpošanas jomā
Prast teorētiskās zināsanas saistīt ar to praktisko izmantošanu veidojot
pasākumus klientu piesaistīšanai
Analizēt iestādes, uzņēmuma, organizācijas tirgus segmentus
Novērtēt konkurentu darbības un konkurentu cenas
Mūsdienās ļoti daudz uzņēmumi sapratuši, cik liela un būtiska nozīme ir mārketingam. Grūti ir veiksmīgi darboties neveicot pilnīgi nekādas mārketinga darbības. Ir palielinājusies konkurence un uzņēmumiem ir jāveic arī konkurentu analīze, lai zinātu konkurentu stiprās un vājās puses, cenšoties novērst vai mazināt savas vājās puses. Tādēļ būtiski ir prast pievērst uzmanību, uzņēmumam un pakalpojumiem, kurus tas piedāvā. Grūti ir darboties tirgū bez labi izstrādātas reklāmas, jo reklāma ir viens no veidiem, ar kā palīdzību informēt klientus par uzņēmumu un pakalpojumiem, kurus piedāvā uzņēmums. Arī tirgus segmentu izpēte ir svarīga uzņēmuma darbībai, jo rūpīgāk uzņēmums veic tirgus izpēti, jo veiksmīgāk spēj darboties tieši ar to tirgus segmentu ar kuru uzņēmumam ir visizdevīgāk darboties, tadejādi gūstot lielāku peļņu. Lai uzņēmumu darbība būtu laba un ilgstoša, liela nozīme ir arī kvalitatīvai klientu apkalpošanai, labam servisa līmenim, un šādus apstakļus klientiem var piedavāt, ja uzņēmumā strādā augsti kvalificēti darbinieki. Šāda veida uzņēmumiem, ir ļoti svarīgi, lai klienti būtu apmierināti, jo klientu atsauksmes darbojas, kā uzņēmuma reklāma, klientu atsauksmes veido uzņēmuma tēlu un katram uzņēmumam ir būtiski, lai uzņēmuma tēls sabiedrībā veidotos pozitīvs.
Šajā prakses atskaitē ir aprakstītas šīs lietas un kā ar to darbojas uzņēmums ,,Sumbrs” cik daudz uzņēmums pievērš uzmanību mārketingam un izstrādāti ieteikumi, kādus pasākumus uzņēmumam būtu nepieciešams veikt, jaunu klientu piesaistīšanai.…