Prakses atskaite
Uzņēmējdarbība un tiesības
Ekonomika
Jauna produkta ieviešanas stratēģijas attīstība ražošanas...-
Jauna produkta ieviešanas stratēģijas attīstība ražošanas uzņēmumā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
ANOTĀCIJA | 4 | |
ANNOTATION | 5 | |
IEVADS | 8 | |
1. | NOZARES RAKSTUROJUMS | 10 |
1.1. | MERLIN TECHNOLOGY GMBH | 10 |
1.1.1. | UZŅĒMUMA NOZARES ATTĪSTĪBA | 10 |
1.2. | MERLIN TECHNOLOGY INC. | 11 |
1.3. | PRODUKTU UN PAKALPOJUMU APRAKSTS | 12 |
1.3.1. | GAISA MITRINĀŠANA AR AUGSTU SPIEDIENU | 12 |
1.3.2. | KOMPRESĒTA GAISA MITRINĀŠANA | 12 |
1.3.3. | ‘’LAMELLA’’ TIPA GAISA MITRINĀŠANA | 12 |
1.3.4. | ULTRASKAŅAS GAISA MITRINĀŠANA | 13 |
1.3.5. | MITRUMA MĒRĪTĀJI | 13 |
1.3.6. | MITRUMA MĒRĪTĀJI KOKSNES SKAIDĀM | 13 |
1.3.7. | GAISA MITRUMA MĒRĪTĀJI | 13 |
1.4. | PRODUKTU PRIEKŠROCĪBAS UN ATŠĶIRĪBAS | 13 |
1.5. | PRODUKTU DZĪVES CIKLS | 14 |
1.6. | PRODUKTA DZĪVES CIKLA POSMI | 14 |
2. | MĒRĶA TIRGUS UN TIRGUS IZMAIŅAS | 16 |
3. | MĒRĶA AUDITORIJA | 16 |
4. | IEVIEŠANAS STRATĒĢIJU RAKSTUROJUMS | 19 |
4.1. | PĀRDOŠANAS UN MĀRKETINGA STRATĒĢIJA | 19 |
4.2. | MĀRKETINGA PLĀNOŠANA ŅEMOT VĒRĀ PRODUKTA DZĪVES CIKLU | 21 |
5. | STRATĒĢIJAS EFEKTIVITĀTES NOVĒRTĒJUMS | 22 |
5.1. | MĀRKETINGA STRATĒĢIJAS NOVĒRTĒJUMS ATSEVIŠĶOS PRODUKTA DZĪVES CIKLOS | 23 |
5.2. | NETO TAGADNES VĒRTĪBAS METODE (NPV). | 25 |
5.3. | KURU INVESTĪCIJU PROJEKTU NOVĒRTĒŠANAS METODI IZVĒLĒTIES? | 26 |
6. | PRODUKTU KONKURĒTSPĒJAS SALĪDZINĀJUMS | 27 |
6.1. | M. PORTERA PIECU SPĒKU MODELIS | 28 |
7. | PEST ANALĪZE | 32 |
NOBEIGUMS | 34 | |
SECINĀJUMI | 35 | |
PRIEKŠLIKUMI UN IETEIKUMI UZŅĒMUMAM | 36 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS | 37 | |
PIELIKUMI | 40 | |
1. | PRODUKTI | 41 |
2. | UZŅĒMUMS | 43 |
Nobeigums
Uzņēmuma tiesiskā forma GmbH un Inc ir sabiedrība ar ierobežotu atbildību ‘’Merlin Technology’’, kas sniedz pilnus mitrināšanas sistēmu ražošanas, uzstādīšana un projektēšanas pakalpojumus. Pakalpojumi tiek izstrādāts komerciālā sektora uzņēmumiem.
Pašlaik tirgus nav piesātināts ar šādas nišas produktu un pakalpojumu sniedzējiem, taču tas paliek aizvien pieprasītāks, līdz ar to ir ļoti lielas iespējas izvērsties ārpus Eiropas tirgos. Eiropas un starptautisko gaisa mitrināšanas kompāniju galvenā atšķirība ir tām pieejamo resursu, informācijas, tehnoloģijas un speciālistu kvalitāte un klāsts. Straujās izmaiņas uzņēmējdarbības vidē un atgadījumi pasaules ekonomikā ir ienesuši arī kardinālas izmaiņas šajā specifiskajā nozarē, kā rezultātā ar vien grūtāk paliek pārdot šāda veida produktus un pakalpojumus tikai vienas valsts ietvaros. Uzņēmuma lēmumu pieņemšana ir ļoti pārdomāta un atbilst vispārpieņemtajai izpratnei par lēmumu pieņemšanu, proti, lēmumus pieņem vadītājs, kas arī ir firmas dibinātājs no pirmsākumiem. Uzņēmuma darbības specifika kā vienu no neatņemamām darbības sastāvdaļām paredz sīku laika plānošanu, laika optimizāciju un patstāvīgu komunikācija ar saviem klientiem kā biznesa partneriem. Pateicoties labai laika plānošanai, atbalstam un optimizācijai, ir iespējama uzņēmuma izmaksu samazināšana un tādējādi peļņas pieaugums. Ņemot vērā pielietotās metodes, iepriekš veikto analīzi, produktu dzīves ciklus, konkurentu salīdzinājumu un citus faktorus, autors secina, ka uzņēmumam ir ļoti plašas iespējas ASV tirgū un lēmums par izeju eksportā tieši uz šo valsti ir pieņemts pamatoti, bez jebkādām šaubām par iespējamajām neveiksmēm, jo visi riski ir izslēgti.
…
Merlin Tevhnology GmbH starptautiskā biznesa prakses atskaite Ievads ‘’Merlin Technology GmbH’’ (Turpmāks tekstā minēts kā – Merlin) ir viens no pasaules vadošajiem aukstā ūdens augstspiediena mitrināšanas sistēmu un mitruma mērīšanas ierīču piegādātājiem. Merlin ar saviem produktiem darbojas ļoti specifiskā tirgus nišā un nepārtraukti iegulda jaunās inovācijās kā rezultātā rodas dažādas patentētas idejas. ‘’Merlin Technology Inc.’’ , kas būs bāzēts ASV tiek sadalīts trīs biznesa segmentos: gaisa mitrināšana, mērīšanas ierīces un virsmu apstrāde. Uzņēmuma panākumus un izaugsmi veicina tā vienotie risinājumi, kas ir orientēti uz klientu vajadzībām. Tāpat tiek sniegta arī tehniskā funkcionalitāte un pilnībā nokomplektētas sistēmas risinājumi. Katrā no šiem segmentiem Merlin piedāvā plašu un dažādu produktu klāstu ar dažādām individuālām priekšrocībām. Merlin gaisa mitrināšanas sistēmas tiek izmantotas, ja telpai jābūt mitrinātai, savukārt mitruma mērītājus izmanto neapstrādātu kokmateriālu un pusfabrikātu, finiera, parketa, mēbeļu un logu materiālu mitruma līmeņa mērīšanai. Zems gaisa mitrums var izraisīt veselības problēmas, sabojāt materiālus, iekārtas un gala produktus, kā rezultātā var samazināties pašu darbinieku produktivitāte vai pat iestāties ražošanas dīkstāve. Merlin risinājumi ir paredzēti, lai izslēgtu visas šīs problēmas un palielinātu uzņēmumu kopējo produktivitāti. Līdz šim visā pasaulē ir uzstādītas vairāk nekā 1000 sistēmas, no kurām 41 bija gaisa mitrināšanas sistēmas, kas uzstādītas tieši ASV. ASV struktūrvienība ‘’Merlin Technology Inc.’’ ir reģistrēta Delavērā, un tās galvenā mītne atrodas ‘’Mount Prospect’’, Ilinoisā. Šī konkrētā atrašanās vieta tika izvēlēta, jo lielākā daļa ASV klientu atrodas tieši ASV rietumos un viņi sagaida vietējo atbalstu, kas vienmēr ir ērti sasniedzamā attālumā. Viens no galvenajiem Merlin veiksmes faktoriem ir tieši - pieejamība klientiem. Galvenie mērķa klienti ir autobūves, poligrāfijas un pārtikas rūpniecības uzņēmumi, kā arī koksnes un plastmasas rūpniecība, kas ir ievērojami pārstāvēti rietumos. Turklāt, uzņēmuma fileāles atrašanās ASV, atvieglo dažādus uzņēmējdarbības aspektus un novērš šķēršļus, piemēram, dažādas laika joslas, jurisdikcijas atrašanās vieta, likumdošana un rēķinu izrakstīšana ārvalstu valūtā. Nākamo piecu gadu laikā uzņēmuma mērķis ir nostiprināt un paplašināt savas pozīcijas šajā ASV tirgū, trīskāršojot ieņēmumu apmēru. Tiks piedāvāts viss produktu klāsts, tas būs pielāgots visām ASV klientu prasībām un vajadzībām. Jaunu produktu attīstība un patenti vēl vairāk pastiprinās Merlin tirgus pozīcijas ASV. ASV vienību pārvaldīs direktors no Austrijas galvenā biroja, un nākamo piecu gadu laikā tiks pieņemts darbā administratīvais darbinieks un servisa tehniķis. Autora darbs sastāv no septiņām nodaļām: Pirmajā nodaļā tiek raksturota nozare un uzņēmums Otrajā nodaļā raksturots mērķa tirgus Trešajā nodaļā apskata mērķa auditoriju Ceturtajā nodaļā tiek raksturotas uzņēmuma SIA „Merlin. Technologi Inc”, produktu ieviešanas stratēģijas Piektajā nodaļā tiek apskatītas šo stratēģiju efektivitāte Sestajā produktu konkurētspējas salīdzinājums Septītajā – Ieteikumi uzņēmumam 8 Pētījuma objekts – uzņēmums GmbH „Merlin Technologies” Pētījuma priekšmeti – jauna produkta ieviešanas stratēģijas attīstība ražošanas uzņēmumā. Pētījuma mērķis – ir, balstoties uz apkopoto, teorētisko materiālu un veikto uzņēmuma analīzi, izstrādāt „Merlin Technology Inc” uzņēmuma iespējas jaunu produktu ieviešanai ASV, kas ļautu uzņēmumam nodrošināt starptautisku izaugsmi. Lai sasniegtu izvirzītos darba mērķus autors izvirza sekojošus uzdevumus: 1. Izpētīt zinātnisko literatūru par uzņēmuma saimniecisko darbību, raksturot nozari un produktus, kas tiks piedāvāti mērķa tirgum; 2. Raksturot uzņēmuma „Merlin Technology GmbH” saimniecisko darbību un mērķus; 3. Veikt uzņēmuma „Merlin Technology Inc” mērķa tirgus un auditorijas analīzi; 4. Izstrādāt stratēģiju jaunu produktu ieviešanai ASV tirgū; 5. Balstoties uz iegūto informāciju, noteikt „Merlin Technology Inc” iespējas jaunu produktu ieviešanai ASV, novērtējot izvēlēto stratēģiju efektivitāti; 6. Veikt PEST konkurētspējas analīzi, M.Portera 5 spēku modeli, NPV metodi un ABC modeli izvēlēto stratēģiju izstrādei.; 7. Izstrādāt priekšlikumus „Merlin Technology Inc” eksporta iespēju realizēšanai. Darba izstrādei ir izmantoti elektroniskie resursi, zinātniskā un mācību literatūra kā arī uzņēmuma sniegtajos materiālos. Darbs ir iedalīts vairākās nodaļās. Savu praksi veicu attālināti, tas diemžēl neļāva man pilnībā izzināt visus kompānijas iekšējos procesus un darbības, bet ņemot vērā faktu, ka savā līdzšinējā darba pieredzē esmu jau reāli sadarbojies un strādāji ar ‘’Merlin Technology GmbH’, tad tas nebija liels šķērslis, lai veiktu praksi. Pētījuma metodes – Portera piecu spēku modelis, ABC kvantitatīvā novērtējumu metode un PESTEL analīze. Kā arī - Iekļautas empīriskās datu ieguves metodes, piemēram, datu analīze, pētījuma metode izmantojot uzņēmuma iekšējos resursus un NPV aprēķins vienam no produktu ieviešanas stratēģijas projektiem, kopā ar hipotēzes un priekšlikumu izveidošanai. Pētījuma ierobežojumi – Darbā tika izmantoti dati un tabulas, kur visi rādītāji tika pareizināti ar noteiktu un vienādu koeficientu, jo uzņēmums atteicās sniegt patieso informāciju, sakarā ar uzņēmuma konfidencialitātes likumu, kas nosaka datus, kurus uzņēmums ir tiesīgs un kurus nav tiesīgs izpaust trešajām personām. Atslēgas vārdi – Merlin, mitrināšana, augstspiediens, jauns produkts, mērķa tirgus, produkta ieviešana, eksports.
- AS "Latvijas Unibanka" Liepājas filiāle
- Jauna produkta ieviešanas stratēģijas attīstība ražošanas uzņēmumā
- Mācību prakse tirgzinībās
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Mācību prakse tirgzinībās
Prakses atskaite augstskolai17
-
AS "Latvijas Unibanka" Liepājas filiāle
Prakses atskaite augstskolai73
Novērtēts! -
A/S “Latvijas Krājbanka”
Prakses atskaite augstskolai47
-
Lattelecom
Prakses atskaite augstskolai48
-
Mārketinga stratēģijas novērtējums restorānā
Prakses atskaite augstskolai21