Datums: 16.04.09.
Temats: Kukaiņi
Mērķis: Skolēnu valodisko un apkārtējās pasaules izzināšanas spēju attīstības veicināšana.
Saturs:
Latv. val.- Mīklu par kukaiņiem minēšana. Stāsta „Kukaiņi” lasīšana ar izpratni. Loģiska savas domas izteikšana par lasīto tekstu. Latviešu tautas pasaka „Skudra un sienāzis”. Darbs darba lapās pēc teksta noklausīšanās. Teikumu veidošana no dotajiem vārdiem. Krustvārdu mīkla.
Dabas zin. – Informācijas iegūšana par kukaiņiem, lasot tekstu. Kukaiņu uzvedības un dzīvesveida iepazīšana un raksturošana. Izpratne par kukaiņu nepieciešamību un daudzveidību.
Viz. m. – Attēlu par taureņiem aplūkošana, salīdzināšana, raksturošana. Simetrijas saskatīšana dabā (taureņos), iepazīšana. Iepazīšanās ar plēstās aplikācijas tehniku, tās pielietošana savā radošā darbā, veidojot simetrisku aplikāciju (taureni). Sava radošā darba pašnovērtēšana, analizējot paveikto.
Uzdevumi:
1. Veicināt lasīšanas, rakstīšanas, runāšanas un klausīšanās prasmes.
2. Sekmēt informācijas par kukaiņiem iegūšanas prasmes, lasot tekstu.
3. Veicināt prasmi raksturot dažādus kukaiņus un to dzīvesveidu.
4. Radīt iespēju izzināt un izprast kukaiņu daudzveidību un nepieciešamību.
5. Radīt iespēju iepazīties ar simetriju dabā un radoši to attēlot savā darbā, izmantojot plēsto aplikāciju.
6. Veicināt skolēnu iztēles spējas un radošas domāšanas attīstību, strādājot plēstās aplikācijas tehnikā.
7. Rosināt skolēnus izteikt savu viedokli, to pamatojot.
8. Sekmēt skolēnu sadarbības prasmes.
9. Sekmēt skolēnu pašvērtējuma prasmju attīstību.
10. Veidot saudzīgu attieksmi pret dzīvo dabu.
Pedagoģiskie līdzekļi: Frontālās un individuālās māc. org. formas, pāru darbs, jautājumi un atbildes, pārrunās, darbs darba lapās, vārdiski uzskatāmā metode, izskaidrojums, demonstrējums, attēlu apskate, ideju zirneklis, darbs pie tabulas veidošanas.
Pašanalīze
Stundas temata izvēle bija kā loģisks mācību satura turpinājums, vadoties pēc tā plānojuma, kā arī ņemot vērā bērnu vecumu un aktualitātes dabā.
Stundā integrēju latviešu valodas, dabas zinību un vizuālās mākslas mācību saturu, ko centos vienu ar otru caurvīt, lai bērni būtu ieinteresēti darboties un gūtu jaunu pieredzi vienā veselumā.
Lai stunda nebūtu garlaicīga un vienmuļa un skolēniem radītu motivāciju mācību darbā, izmantoju dažādus pedagoģiskos līdzekļus, kas man palīdzēja sasniegt izvirzīto mērķi un uzdevumus.…