Rotaļnodarbība
Ievada daļa. Skolotāja uzsāk sarunas ar bērniem. Jūs jau no rīta man katrs stāstījāt, ko ēdāt, ko jutāt un redzējāt šorīt nākot uz bērnudārzu. Bet tagad jūs katrs varētu pastāstīt citiem bērniem. Bērni stāsta sākot no audzinātājas pulksteņrādītāja virzienā. Bērni stāsta – ka ārā jutuši aukstumu, kādam nosalis deguns, kādam rokas, cits stāsta, ka mājās dzēris garšīgu tēju. Nākot uz bērnudārzu redzējuši lielas kupenas, mašīnas - kuras tajās iebraukušas.
Skolotāja jautā bērniem, ar ko tad mēs redzam, dzirdam, jūtam? Bērni atbild, ka ar acīm mēs redzam, ausīm dzirdam, ar muti jūt garšu. Skolotāja jautā vai kāds bērns zina kā tad cilvēkam sauc visas šīs lietas kopā (dzirdi, garšu, redzi). Bērni nezin. Skolotāja saka, ka tās sauc par maņām. Bet bērni tomēr nav nosaukuši visas maņas, kas mums ir, vēl ir – tauste, un oža.
Galvenā daļa. Skolotāja aicina bērnus piecelties un jautā, kas tad ir tā dzirde, ar ko mēs dzirdam. Bērni atbild – ar ausīm. Skolotāja saka – nu tad visi pakustinām savas ausis. Un, kas tad varētu būt tā tauste. Ar ko mēs varam kaut ko pataustīt? Bērni atbild – ar rokām. Skolotāja – nu tad tagad izkustinām savas rokas un pirkstus. Bet ar ko mēs jūtam, saožam kādas patīkamas, vai ne tik patīkamas smaržas? Bērni atbild – ar degunu. Nu tad ievilksim caur degunu gaisu un izelposim. Skolotāja – un ar ko mēs ēdot jūtam garšu? Bērni atbild – ar mēli, muti. Tad izkustinām savas mutes sakot skaļi un ar plaši atvērtu muti – garša, garša, garša. Kurš var man pateikt ar, ko mēs varam redzēt visu, kas mums atrodas apkārt. Bērni atbild – ar acīm. Skolotāja – jā un mēs visi varam priecāties, ka mums ir redze un mēs varam visu saskatīt, jo ir jau arī cilvēki, kuriem tā nav. Rotaļa – Aklais muzikants (1 bērns stāv apļa vidū, pārējie iet pa apli dziedot. Aklais muzikants diriģē, kad pārstāj diriģēt, tas norāda uz vienu bērnu no apļa, tam jāturpina dziedāt vienam. Aklajam muzikantam jāatmin kurš ir šis bērns).…