Klase:3. klase.
Dominante: vizuālā māksla
Pakārtotie mācību priekšmeti: latviešu valoda, dabas zinības.
Tēma: Mārpuķītes.
Mērķis: Attīstīt bērnu iztēli, izmantojot vizuālās mākslas līdzekļus.
Mācību saturs: Eksperimentē un atklāj jaunus tehnikas paņēmienus;
Uzdevumi:
1. Attīstīt prasmi jaukt krāsas, eksperimentēt;
2. Iepazīstināt ar netradicionālu materiālu izmantošanu gleznošanā;
3. Attīstīt prasmi raksturot, salīdzināt krāsu toņus;
4. Attīstīt lasītprasmi, lasīt ar izpratni, analizēt;
5. Pilnveidot sadarbības prasmes.
Pašvērtējums
Šajās divās stundā vēlējos bērnus iepazīstināt ar skolas mauriņa augošo augu – mārpuķīti. Es domāju, ka bērni šo augu būs ievērojuši, bet nē. No vienas puses man liels prieks, ka mēs iepazināmies ar mārpuķīt, bērni pēc stundas visiem stāstīja, kas tas par augu un kā viņš var palīdzēt. No otras puses pamanīju, ka bērni maz ievēro lietas, ka s ir tuvākajā apkārtnē.
Bērni ar lieli interesi pētīja šo augu. Īstenojās stundas izvirzītais mērķis, bērni iztēlojās mārpuķīšu lauku un ar lielu interesi to gleznoja.
Stundas nobeigumā sanāca īsta prāta vētra izdomājot gleznas nosaukumu.
Secinājumi
Viena no ikdienas problēmām – nekad nevar zināt, cik bērni būs aktīvi šajā stundā, kāds būs viņu noskaņojums ko darīt, strādāt gausi vai raitā tempā. Arī bērnu vecumam liela nozīme. !. klase ir vairāk jābiksta, jāskubina raitāk, cītīgā, kārtīgāk strādāt. It kā jau mācību gada beigas, bet darba temps ir tikai nedaudz palēninājies.
Tagad saprotu, kāpēc sākumskolā nepieciešams viens klases audzinātājs un tas pats skolotājs maksimāli visu mācību priekšmetu skolotājs vienai klasei. Skolotājs iepazīst katru bērnu līdz pēdējai ‘’detaļai’’, katra bērna stiprās un vājās puses. Arī bērni zina, ko var sagaidīt no skolotājas, kā pajautāt, viņas klātbūtnē jūtas droši.
Visas prakses laikā bērni bija atvērti, sekoja līdz visām norādēm. Labprāt iesaistījās mācību procesā, runāja, jautāja, atbildēja( dažreiz gan sakautrējās).
Kopumā bija interesanti vadīt integrētas stundas. Integrētā stunda prasa rūpīgu stundas plānu, lai nesanāk lēkāt no vienas tēmas pie otras, lai nebūtu manāma pāreja no viena mācību priekšmeta uz otru.
…