Secinājumi
Aktīvo praksi integrētajā mācībā veicu Iecavas vidusskolā, 4.klasē.
Plānojot un vadot šos 4 integrētu mācību modeļus, pamatojoties uz integrēto mācību teorētiskajām nostādnēm un ņēmu vērā konkrētos mācību priekšmetu standartus un programmas. Kuri atbilst šo skolēnu vecumam, zināšanu, prasmju un iemaņu attīstības pakāpei. Tā kā aktīvo mācību un audzināšanas praksi veicu pie šiem skolēniem, tad man jau bija zināms priekšstats par konkrēto skolēnu spējām, pieredzi un zināšanām. Līdz ar to sekmīgāk spēju plānot stundu norisi.
Lai realizētu mācību procesu un sasniegtu izvirzīto mērķi, katrā stundā izmantoju dažādus pedagoģiskos līdzekļus.
Stundas tēmu ņēmu saistībā ar skolēnu mācību līdzekļiem un to interesi, lai varētu arī iesaistīt aktualitātes dabā.
Prakses laikā plānojot un vadot stundas, centos pieturēties pie integrētās mācību satura pedagoģiskiem nosacījumiem:
• Pēc iespējas vairāk skolēniem tiktu aktualizēti intelektuālie procesi – domāšana, uztvere, uzmanība, atmiņa;
• Lai mācīšanās būtu komunikatīva. Radīju skolēniem iespēju izteikt savu viedokli, domas un uzklausīt citus.
• Lai tiktu apmierināta skolēnu vajadzība pēc jaunas pieredzes un radīt iespēju pašam nonākt pie problēmas risinājuma.
• Lai tiktu apmierināta skolēnu vajadzība pēc atbildības un patstāvības, radīju iespēju praktiski risināt matemātiskus uzdevumus, lasīt un analizēt tekstus, pētīt ziedus dabā.
Kopumā prakse izdevās, bija nelielas grūtības skolēniem apgūt jauno vielu.
…