-
Grāmatvedības prakses atskaite
17.01.2011.
Stundu skaits 2
Mazvērtīgais inventārs – ir priekšmeti, kurus izmanto uzņēmuma saimnieciskā darbībā un kuru kalpošanas laiks ir līdz vienam gadam, vai arī, ja inventāra lietošanas laiks pārsniedz gadu, bet vērtība ir tik maza, ka tik būtiski neietekmēt finanšu rezultātus.
Uzņēmumā mazvērtīgais inventārs tiek uzskaitīts saskaņā ar vadības apstiprināto kartību. Kamēr mazvērtīgais inventārs nav izsniegts lietošanā, to uzskaita krājumu kontā. Kad mazvērtīgo inventāru izsniedz konkrētam cilvēkam, to no materiāli atbildīgās personas noraksta uz attiecīgajiem struktūrvienības izdevumiem. Uzņēmums uzraksta „Aktu par izlietoto materiālu un mazvērtīgā inventāra norakstīšanu” , tikai tādā gadījumā, ja mazvērtīgajam inventāram ir beidzies ekspluatācijas termiņš vai tas nolietojies. Mazvērtīgo inventāra uzskaiti kārto atbilstoši preču nosaukumiem un glabātājiem, kuri ir atbildīgi par to.
Uzņēmumā atrodošās preču un materiālās vērtības, kas tiek uzskaitītas izejvielu, pamatmateriālu vai preces (pārdošanai) veidā ir jāveic inventarizācija.
Inventarizāciju veic, tos obligāti nosverot, saskaitot vai izmērot. Aizliegts ierakstīt datus par vērtību krājumiem inventarizācijas sarakstos, ja tie nav faktiski pārbaudīti un salīdzināti ar materiāli atbildīgās personas vai grāmatvedības sniegtajām ziņām.
Preču un materiālo vērtību inventarizācija veicama tādā secībā, kādā tās izvietotas attiecīgajā glabāšanas vietā. Ja tās glabājas dažādās telpās, tad inventarizāciju veic atbilstoši pa glabāšanas vietām. Kad tiek veikta krājumu inventarizācija, tad šajā laikā visas operācijas, kuras ir saistītas ar preču un materiālajām vērtībām ir jāpārtrauc.
Ceļā esošo preču un materiālo vērtību inventarizācija norit, pārbaudot attiecīgo rēķinu pamatojumu. Inventarizācijas rezultātus fiksē materiālu inventarizācijas sarakstos, kuros norāda šādu informāciju: pārbaudāmo vērtību nosaukumu; mērvienību; daudzumu; cenu; summu.
Sastādīju dokumentu par pamatlīdzekļu pieņemšanu ekspluatācijā.
05.05.2011.
Stundu skaits 6
Dokumenti par pamatlīdzekļu iekšējo pārvietošanu
Pamatlīdzekļu pārvietošanas dokumenti ir tikai birojam. Tās ir preču pavadzīme – rēķins. Birojam ir pieņemšanas nodošanas akti, kurā norāda, ka SIA “LLKC” nodod birojam kādu pamatlīdzekli. Šajā aktā norāda kopējo pamatlīdzekļa vērtību, ko raksta gan ar skaitļiem, gan vārdiem. Aktu sastāda divos eksemplāros, pa vienam abām pusēm. Akta beigās parakstās personas, kas nodeva un pieņēma pamatlīdzekli.
Pamatlīdzekļu individuālā uzskaite finanšu grāmatvedībā un ienākuma nodokļa vajadzībām (kartītes, kategoriju nolietojuma aprēķini)
Ja uzņēmumā tiek pirkti jauni vai lietoti pamatlīdzekļi, tad katram pamatlīdzeklim tiek uzrakstīts
Pamatlīdzekļu uzskaitei lieto pamatlīdzekļu uzskaites kartītes katram priekšmetam atsevišķi un tos novērtē atbilstoši to sākotnējai uzskaites vērtībai, tas ir iegādes izmaksām vai ražošanas pašizmaksai
Birojam pamatlīdzekļu kartiņas tiek aizpildītas izmantojot datorprogrammu “G1” Kartiņā saraksta visu nepieciešamo informāciju par kādu pamatlīdzekli. Amortizāciju pamatlīdzeklim programma aprēķina pati, uzstādot nepieciešamo datumu, kad ir nepieciešams rēķināt amortizāciju. Birojam tas tiek veikts 1 reizi ceturksnī.
Pamatlīdzekļiem tiek veikta inventarizācija. Tiek veidots Pamatlīdzekļu inventarizācijas saraksts. Informāciju raksta par pamatu izmantojot Pamatlīdzekļu uzskaites kartītes.
Nolietojamo vērtību nosaka, no pamatlīdzekļa iegādes vērtības vai citas vērtības, kas aizstāj iegādes vērtību finanšu pārskatos, atskaitot pamatlīdzekļa likvidācijas vērtību. Likvidācijas vērtība ir aplēstā vērtība, kuru uzņēmums varētu iegūt, pārdodot pamatlīdzekli tā lietderīgās lietošanas laika beigās, kad no tās atskaitītas gaidāmās atsavināšanas izmaksas.
Īpaši atbalstāmā reģiona statuss un pamatlīdzekļu nolietojuma aprēķini
1. kategorija 1.5%
2. kategorija 1.3%
3. kategorija 1.8%
4. kategorija 2%
…
Uzņēmuma iekšējā vide- aptver tās sfēras, kas nodrošina uzņēmuma iekšējo darbību- vispārējo funkcionēšanu. Šo vidi uzņēmums var veidot pats atbilstoši tā darbības sfērai. Mērķi- konkrēts vēlamais rezultāts, kuru cenšas sasniegt. Darbinieki- cilvēki, kuri strādā organizācijā. Struktūra- loģiskā vadīšanas lēmēju un funkcionālo nodokļu mijiedarbība. Uzdevumi- darba daļa, kas jāizpilda ar noteiktiem paņēmieniem un noteiktā laikā.
Pielikuma nav.
- Grāmatvedības prakses atskaite
- Grāmatvedības prakses atskaite
- Grāmatvedības prakses atskaite
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Grāmatvedības prakses atskaite
Prakses atskaite augstskolai5
-
Grāmatvedības prakses atskaite
Prakses atskaite augstskolai16
-
Uzņēmuma "X" grāmatvedības prakses atskaite
Prakses atskaite augstskolai16
-
IU "Grivinsons" grāmatvedības prakses atskaite
Prakses atskaite augstskolai86
Novērtēts! -
Grāmatvedības prakses atskaite X uzņēmumā
Prakses atskaite augstskolai15
Novērtēts!