4.4. Debitoru un kreditoru parādu savstarpējās salīdzināšanas dokumentācija
Norēķinu inventarizāciju veic saskaņojot prasību un saistību summas ar debitoriem un kreditoriem. Tā ir dokumentāla, tādēļ pēc attiecīgiem dokumentiem pārbauda kontos uzrādītās norēķinu summas, visiem pircējiem un citiem debitoriem jānosūta izraksti no personīgiem kontiem par viņu parādiem un šajā izrakstā debitoru lūdz paziņot, vai viņš piekrīt vai nepiekrīt personīgo kontu izrakstu summām, un tad nosūtītā un saņemtā informācija par kontu atlikumiem ir jāreģistrē uzņēmuma ienākošo un izejošo dokumentu reģistrā. Inventarizācijas sarakstos jāuzrāda inventarizēto debitoru un kreditoru personīgo kontu nosaukumi un uz savstarpējās saskaņošanas rezultātiem pamatotas prasību vai parādu summas. Sastādot inventarizācijas sarakstus, atsevišķi jāuzrāda īstermiņa un ilgtermiņa saistības un prasības.
SECINĀJUMI
1. Grāmatvedības darījumu uzskaitei izmanto programmas Ledger un Microsoft Navision Axapta, kur ērti var apskatīties visus darījumus saistībā ar grāmatvedību.
2. Katrai uzņēmuma grāmatvedei ir savi pienākumi, kas atvieglo darbu, jo, ja tas viss būtu jādara vienai grāmatvedei, tad grāmatvedības uzskaite ieilgtu, un darbs nebūtu produktīvs.
3. Grāmatvežu darbs ir ļoti atbildīgs, jo mazākā pieļautā kļūda var būtiski ietekmēt uzņēmuma darbību.
4. Kontu plāns ir sadalīts ļoti sīki pa posteņiem, kas atvieglo grāmatveža darbu sastādot aprēķinus.
5. Pamatā prakses programmas uzdevumi ir izpildīti.
…