1.UZSKAITES DARBA ORGANIZĀCIJA SABIEDRĪBĀ
Grāmatvedība ir informācijas uzskaites veids, visu saimniecisko darījumu hronoloģiska, pilnīga, savlaicīga un sistemātiska reģistrācija un atspoguļošana grāmatvedības dokumentos un reģistros. Grāmatvedības jēdziens ir šaurāks nekā uzskaites jēdziens, jo uzskaite sevī ietver grāmatvedību, operatīvo uzskaiti un statistisko uzskaiti. Grāmatvedības uzskaites kārtošanas un organizēšanas tiesiskais pamats ir Latvijas Republikas likumdošanas un normatīvie akti: LR Satversme, LR likums par grāmatvedību, LR MK noteikumi R.585 un citi normatīvie akti.
Par grāmatvedības uzskaites kārtošanu un organizēšanu atbildīgs ir iestādes vadītājs. Sabiedrības grāmatvedības uzskaites procesu nodrošina grāmatvedība kā iestādes patstāvīga struktūrvienība, kuru vada galvenais grāmatvedis.
Grāmatvedības cikls ietver vairākus secīgus grāmatvedības darba posmus, kuru rezultātā iegūst finanšu pārskatus par attiecīgā saimnieciskā gada periodu (mēnesi, ceturksni, gadu). Budžeta gada pilns grāmatvedības cikls attiecas uz pārskata gadu. Tajā ir šādi galvenie grāmatvedības darba posmi: bilances kontu atvēršana, saimniecisko darījumu analīze un grāmatošana, koriģējošo ierakstu grāmatošana, bilances kontu apgrozījumu aprēķināšana, bilances kontu atlikumu aprēķināšana un grāmatošana, slēguma kontu grāmatošana, finanšu un budžeta izpildes pārskatu sagatavošana.…