Prakses atskaite
Uzņēmējdarbība un tiesības
Grāmatvedība
Grāmatvedības paņēmienu pielietojums-
Grāmatvedības paņēmienu pielietojums
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ziņas par uzņēmumu | 3 | |
1. | Grāmatvedības organizācija un grāmatvedības dokumenti | 4 |
1.1. | Grāmatvedības organizācija uzņēmumā, pienākumu sadale grāmatvedībā | 4 |
1.2. | Grāmatvedības organizācijas dokumentu izstrādes un apstiprināšanas kārtība sabiedrībā | 6 |
1.3. | Sabiedrības grāmatvedības organizācijas Nolikums | 9 |
1.4. | Sabiedrības grāmatvedības kontu plāns un pielietojamā kontu kodēšanas sistēma | 10 |
1.5. | Dokumentu apgrozības apraksts vai shēma (dokumentu pārbaudes, apstrādes secība, izpildes termiņi) | 12 |
1.6. | Galvenie grāmatvedības darba posmi, kurus jāveic pārskata gadā, lai sastādītu finanšu pārskatus (secīgi, sākot ar kontu atvēršanu) | 13 |
1.7. | Uzņēmuma mantas, debitoru un kreditoru novērtēšanas kārtība uzņēmumā | 15 |
2. | Dokumentāciju un grāmatvedības reģistri | 15 |
2.1. | Dokumentu klasifikācija, noformējums un lietvedības organizācija | 15 |
2.2. | Attaisnojuma dokumentu identificēšana, izmantojot uzskaitē datorprogrammas | 20 |
2.3. | Sabiedrībā izmantojamie grāmatvedības reģistri un to kārtošana | 20 |
2.4. | Grāmatvedībā izmantojamā datorprogramma, tās raksturojums | 20 |
3. | Inventarizācija | 22 |
3.1. | Uzņēmuma inventarizācijas Nolikums | 22 |
3.2. | Inventarizācijas dokumentālais pamatojums un norises kārtība | 24 |
3.3. | Pamatlīdzekļu inventarizācija, rezultātu apkopošana | 25 |
3.4. | Krājumu inventarizācija un rezultātu apkopošana | 25 |
3.5. | Debitoru un kreditoru parādu savstarpējās salīdzināšanas dokumentācija | 26 |
Latvijas Republikas grāmatvedību reglamentējošie tiesību akti | 27 |
1.1.Grāmatvedības organizācija uzņēmumā, pienākumu sadale grāmatvedībā.
Uzņēmumā darbojas viena grāmatvede, kura darbojas uz darba līguma pamata, amats – finanšu direktore. Finanšu direktores (turpmāk: grāmatvede) amata apraksts paredz pildīt grāmatveža darba pienākumus, kā arī kontrolēt un vadīt uzņēmuma finanses.
Uzņēmuma grāmatvedības uzskaite veikta ar attaisnojuma dokumentiem, katrai saimnieciskai operācijai atbilst pirmdokuments.
Lai dokumentam būtu juridisks spēks, tajā ir jābūt šādiem rekvizītiem:
1) dokumenta autora nosaukumam;
2) dokumenta datumam;
3) dokumenta izstrādāšanas, izdošanas, pieņemšanas vai parakstīšanas vietas nosaukumam;
4) parakstam.
Lai organizācijas dokumentam būtu juridisks spēks, tajā ir jābūt arī:
1) dokumenta veida nosaukumam, izņemot vēstules;
2) dokumenta numuram.
Tiesību aktos paredzētajos gadījumos organizācijas dokumentā, lai tam būtu juridisks spēks, papildus vēl jābūt:
1) zīmoga nospiedumam;
2) dokumenta apstiprinājuma uzrakstam vai atzīmei par dokumenta apstiprinājumu.
Dokumentos, kuros jānorāda dokumenta saņēmējs, jābūt arī adresātam.
Lai dokumentam būtu juridisks spēks, tam jābūt parakstītam. Dokumentus drīkst parakstīt persona, kura darbojas uzņēmumā uz tiesiska pamata, ir pilnvarota parakstīt noteiktos dokumentus pēc pilnvaras izrakstīšanas vai pēc Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra lēmuma par prokūras piešķiršanu.
Normatīvie akti, kas nodrošina dokumentu tiesiskumu, ir:
Likums „Par grāmatvedību” nosaka obligātos dokumentu rekvizītus.(14.10.1992.)
☼ Likums „Par pievienotās vērtības nodokli” papildina iepriekšminētajā likumā uzskaitītos rekvizītus dokumentiem, kuriem ir PVN nodokļa rēķina statuss.
☼ LR MK noteikumi Nr. 584 „Kases operāciju uzskaites noteikumi” paredz obligātos rekvizītus kases dokumentiem.
☼ LR MK noteikumi Nr.154 „Dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas noteikumi”, R., 23.04.1996.…
Prakses atskaite "Grāmatvedības paņēmienu pielietojums" ir sastādīta uz 24 lpp ar literatūras (LR grāmatvedību reglamentējošo tiesību aktu) sarakstu un pielikumu - uzņēmuma kontu plānu. Darbs sastāv no 3 nodaļām: 1.nodaļā ietilpst 7 apakšnodaļas; 2.nodaļā ietilpst 4 apakšnodaļas; 3.nodaļā ietilpst 5 apakšnodaļas. Sākumā ir īss uzņemuma apraksts un struktūra. Tai seko 1.nodaļa ar nosaukumu "Grāmatvedības organizācija un grāmatvedības dokumenti". Šīs nodaļas sīkāks iztirzājums redzams apakšnodaļās. 2.nodaļas nosaukums ir "Dokumentāciju un grāmatvedības reģistri" un 3.nodaļa ir aprakstīta uzņēmuma inventarizācija. Šajā prakses atskaitē ir aprakstīta uzņēmuma grāmatvedības datorprogramma, kā arī ir iekļauti Grāmatvedības organizācijas un inventarizācijas nolikumi. Uzņēmuma reālais nosaukums ir aizvietots ar nosaukumu - SIA "XXX". Valdes priekšsēdētāja un valdes locekļa vārdi un uzvārdi, adrese, reģistrācijas UR datums ir mainiti.
- Grāmatvedības paņēmienu pielietojums
- Grāmatvedības paņēmienu pielietojums
- Grāmatvedības paņēmienu pielietojums
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Grāmatvedības paņēmienu pielietojums
Prakses atskaite augstskolai17
-
Grāmatvedības paņēmienu pielietojums
Prakses atskaite augstskolai13
-
Grāmatvedības paņēmienu pielietojums
Prakses atskaite augstskolai22
-
Grāmatvedības paņēmienu pielietojums
Prakses atskaite augstskolai24
-
Grāmatvedības paņēmienu pielietojums
Prakses atskaite augstskolai26