Prakses atskaite
Humanitārās zinātnes
Sociālais darbs
Divu sociālo gadījumu novērtēšana pašvaldības sociālo pab...-
Divu sociālo gadījumu novērtēšana pašvaldības sociālo pabalstu piešķiršanas jomā
2011. - 2015. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 4 | |
Jelgavas pašvaldības stratēģiskie mērķi un sociālās palīdzības raksturojums | 6 | |
1. | Jelgavas pašvaldības iestāde „Sociālo lietu pārvalde” | 9 |
1.1. | Ieskats vēsturē | 9 |
1.2. | Pašvaldības iestādes "Jelgavas sociālo lietu pārvalde" struktūra, apraksts, nolikums, sadarbības partneri, darbinieki | 11 |
1.3. | JSLP piedāvātie sociālie pakalpojumi | 16 |
2. | Jelgavas pašvaldības sociālā palīdzība, kuru realizē JSLP | 17 |
2.1. | Sociālās palīdzības pabalstu veidi | 18 |
2.2. | Pašvaldības pabalstu veidi | 18 |
2.3. | Sociālo pabalstu piešķiršanas kārtība | 18 |
2.4. | Papildus iesniedzamie dokumenti atbilstoši pieprasītā pabalsta veidam | 19 |
2.5. | Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā noteiktie klienta pienākumi un tiesības | 20 |
2.6. | Statistika | 21 |
3. | JSLP sociālā darba speciālistu loma, uzdevumi, problēmas | 27 |
3.1. | Sociālā darbinieka pamatuzdevumi | 27 |
3.2. | Profesionālās darbības veikšanai nepieciešamās profesionālās kompetences | 28 |
3.3. | Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās prasmes | 28 |
3.4. | Sociālā darba ētikas principi | 29 |
3.5. | JSLP darbinieku pielietotie sociālā darba standarti | 30 |
1. | Pirmais Sociālais gadījums un analīze | 33 |
2. | Otrā Sociālā gadījuma apraksts | 42 |
3. | Sociālā gadījuma risināšanā izmantotās sociālā darba teorijas | 44 |
4. | Sociālā darbinieka lomas un metodes darbā ar sociālo gadījumu | 45 |
5. | Novērtējums | 47 |
6. | NOBEIGUMS | 49 |
7. | Izmantotās literatūras un informatīvo avotu saraksts | 51 |
NOBEIGUMS
Pēdējo gadu ekonomikas un finanšu krīzes rezultātā būtiski pasliktinājās iedzīvotāju sociāli ekonomiskais stāvoklis un krasi pieauga to iedzīvotāju skaits, kuri vērsās sociālajā dienestā. Šādos gadījumos sociālajā dienestā nereti tika izvērtēti tikai klienta materiālie resursi, kas ir pamats sociālās palīdzības piešķiršanai, tā vietā, lai sociālais darbinieks izvērtētu klienta sociālo situāciju kopumā, konstatētu sociālās problēmas un sniegtu nepieciešamo atbalstu. Sociālais dienests ir iestāde, kurā ikviens iedzīvotājs var vērsties, lai bez maksas saņemtu profesionālu sociālā darbinieka atbalstu, piesaistot nepieciešamos sociālos pakalpojumus un sociālo palīdzību. Šajā laikā arvien vairāk nostiprinājās sociālo dienestu loma un atbildība par sabiedrības sociālo aizsardzību pieejamo resursu ietvaros.
Lai turpinātu esošo rīcībpolitiku profesionāla sociālā darba attīstības jomā un noteiktu minētās jomas prioritātes ES struktūrfondu plānošanas periodam 2014.-2020.gadam Ministru kabinets ir izstrādājis Profesionāla sociālā darba attīstības pamatnostādnes 2014.-2020.gadam (turpmāk - pamatnostādnes) un ir definēts pamatnostādņu mērķis - radīt vienotu sistēmu, kura nodrošina atbalstu iedzīvotājiem sociālo problēmu mazināšanā.
Pamatnostādnes ir vidēja termiņa attīstības plānošanas dokuments, kuru septiņu gadu periodam izstrādājusi darba grupa Labklājības ministrijas vadībā. Darba grupā piedalījās pārstāvji arī no Izglītības un zinātnes ministrijas, Latvijas Pašvaldību savienības, Latvijas Profesionālo sociālā darba speciālistu asociācijas, Rīgas domes Labklājības departamenta Sociālās pārvaldes, Rīgas Sociālā dienesta, Sociālo darbinieku biedrības, biedrības "Caritas", Rīgas Stradiņa universitātes Sociālā darba katedras.
Minētā mērķa sasniegšanai tiek noteikti šādi rīcības virzieni:
• sociālā darba kvalitātes pilnveidošana, pieejamības nodrošināšana un efektivitātes paaugstināšana;
• ilgtspējīga sociālā darba nozares attīstība.
…
Novērot divus sociālos gadījumus pašvaldības sociālo pabalstu piešķiršanas jomā, kurus analizē un demonstrēt prasmes integrēt iegūtas zināšanas praksē Jelgavas pašvaldības iestādē „Jelgavas sociālo lietu pārvalde”. Veicot šo praksi, bija iespēja teorētiskās zināšanas pielietot praktiski. Lai veiksmīgi risinātu šo sociālo gadījumu, bija nepieciešamas sociālā darbinieka profesionālās zināšanas un prasmes. Strādājot ar konkrēto gadījumu noteikti esmu ieguvis jaunas iemaņas un prasmes gan intervēšanā, gan datu un informācijas ievākšanā un apstrādē (klienta esošos materiālus resursu ar SOPAS datu bāzes palīdzības novērtēšana), gan mērķu izvirzīšanā, gan novērtēšanā. Esmu izpratis sociālās palīdzības organizatora, sociālā darbinieka, iesaistīto institūciju lomu, kompetences robežas un uzdevumus, guvis pamatiemaņas darbā ar SOPAs datu bāzi, iepazinies ar instrukciju, ko ar SOPAS palīdzību var aprēķināt, kā datu bāze veido pabalstu un statusa apmērus, ar kādam vēl datu bāzēm ir savienota SOPA.
- Divu sociālo gadījumu novērtēšana pašvaldības sociālo pabalstu piešķiršanas jomā
-
Jēkabpils pilsētas domes budžeta analīze
Prakses atskaite37 Vadība, Ekonomika, Bankas, finanses, vērtspapīri
- Valsts profesionālā prakse sociālajā darbā ar klientu mērķa grupu
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Jēkabpils pilsētas domes budžeta analīze
Prakses atskaite augstskolai37
-
Valsts profesionālā prakse sociālajā darbā ar klientu mērķa grupu
Prakses atskaite augstskolai17
-
Prakse Rīgas pašvaldības aģentūrā "Rīgas meža aģentūra"
Prakses atskaite augstskolai9
-
Darbs ar bērniem ar kustību traucējumem Daugavpils pilsētā
Prakses atskaite augstskolai30
-
Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības aģentūra
Prakses atskaite augstskolai9