4. SECINĀJUMI
Darbā gaitā tika atrisināts uzdevums, kur tiek izmantotas daudzkritēriju uzdevumu risināšanas metodes:
• kritēriju sakārtošanas pieeja, tas ir leksikogrāfiskās kritēriju sakārtošanas metode un pakāpeniskās piekāpšanas metode;
• globālā kritērija sintēzes pieeja, tas ir nosvērtās summas metode, multiplikatīvā metode, ideāla punkta metode un pāru salīdzināšanas metode.
Uzdevuma mērķis – atrast vislabāko alternatīvu, izmantojot visas šīs metodes. Rūpnīcas vadītājām ir iespēja iegadāties darbarīkus no jebkurās firmās: Smart, Knipex, Yato, KS Tools, Zipper, Shark, G Fed. Uz lēmuma pieņemšanu ietekmēja daži kritēriji: darbarīku cena; piegādes cena; piegādes laiks; garantija; darbarīku kvalitāte; partneru uzticamība.
Apkopojot rezultātus ir redzams (sk. 4.1. tab.), ka vairāk no metodēm izvēlējas A2 alternatīvu – firmu Knipex, tas ir leksikogrāfiskās kritēriju sakārtošanas metode, pakāpeniskās piekāpšanas metode, nosvērtās summas metode un ideāla punkta metode. Ar multiplikatīvo metodes palīdzību tika izvēlēta A1 alternatīva – firma Smart. Bet ar pāru salīdzināšanas metodes palīdzību tika izvēlēta A5 alternatīva – firma Zipper. Vairāk no metodēm sniedz priekšroku A2 alternatīvai, no tas var secināt, ka rūpnīcas vadītājām labāk iegadāties darbarīkus no firmās Knipex, jo tā atbilst visiem izvirzītiem kritērijiem.
…