Secinājumi
Prakses laikā uzlaboju vairākas prasmes, kas palīdz veiksmīgāk strādāt ar izvēlēto mērķagrupu. Kā vienu no prasmēm vēlos pieminēt prasmi klausīties, pat ja tas ko klients stāsta ir vairākas reizes iepriekš dzirdēts. Vēl jāpiemin prasme analizēt un saredzēt pašu problēmas cēloni vai pat vairākus, kā tas ir nereti sastopams sociālajā darbā. Prasme saredzēt klienta resursus un palīdzēt to izdarīt arī klientam. Komunikācijas prasme nav mazāk svarīga. Būtiski ir ne tikai klausīties, bet arī sniegt atgriezenisko saikni.
Tika veikti prakses sākumā noteiktie uzdevumi mērķa sasniegšanai. Mēģināju mezoprakses un makroprakses skatījumā izprast sociālās problēmas rašanās cēloņus un attīstību noteiktai klientu grupai kā arī tā risināšanas iespējas. Prognozēju sociālā darba ar izvēlēto mērķgrupu perspektīvas kopienas attīstības kontekstā. Veicu praktisku darbu ar vairākiem klientiem; izmantoju atbilstošas metodes un lomas, uzlaboju savas prasmes darbā ar izvēlēto mērķagrupu; veicu prakses vadītājas uzticētos pienākumus, kā arī darbā ar klientiem vadījos pēc Latvijas sociālo darbinieku ētikas kodeksa.
Manuprāt, prakses mērķis - darbā ar vienu no sociālā darba klientu mērķu grupām izprast dažādu sociālo faktoru (sociālpolitisko, vides, kultūras, ekonomisko reformu) ietekmi uz sociālo problēmu un tās risināšanas iespējas mezo un makro līmenī – ir sasniegts.
…