Psihometrikas priekšmets nodrošina iespēju apgūt zināšanas par psihometrikas teorētiskajiem jēdzieniem, psiholoģiskā instrumentārija izveidi, psiholoģiskā instrumentārija veidiem un adaptācijas standartprasībām, lietošanas specifiku un nosacījumiem.
Darbs sastāv no 4 uzdevumiem.
Psiholoģiskās izpētes metode pirmajā uzdevumā ir stāstījums - individuālo stāstījumu kvalitatīva un kvantitatīva apstrāde par aizvainojuma un piedošanas tēmām, izmantojot Pīrsona x ^ 2 kritēriju. Šī metode ļauj novērtēt divu vai vairāku relatīvo rādītāju atšķirību statistisko nozīmīgumu.
Otrajā uzdevumā tiks pārbaudīta Spīlbergera Darba stresa aptaujas (JSS) testa konstruktīvā validitāte, ko izmanto, lai noteiktu profesionālās darbības stresa ietekmes līmeni. Konstruktīvo validitāti nosaka, salīdzinot rezultātus ar oriģinālo vai apstiprinātiem anketu rezultātiem vienā un tajā pašā paraugā vai salīdzinot dažādus paraugus.
Trešajā uzdevumā tiks pārbaudīta personības anketas ticamība pašcieņas novērtēšanai respondentiem M. Rozenberga RSES. Šajā darbā RSES anketas iekšējā homogenitāte tika noteikta, izmantojot aprēķināto Kronbaha α, kas ir labākais metodes ticamības rādītājs.
Ceturtajā uzdevumā tiek noskaidrota IND-COL testa (Individuālisma-kolektīvisma) Singel (1995), Triand (1998) “Es un citi” evidentā validitāte, detalizēti intervējot katru aptaujas dalībnieku. IND-COL literatūrā parādās ar dažādiem nosaukumiem, ieskaitot neatkarīgu, savstarpēji atkarīgu paškonstrukciju (Markus & Kitayama, 1991), idiocentrismu-allocentrismu (Triandis, 1983) un privāto-kolektīvo patību (Trafimow, Triandis un Goto, 1991).…