Tā kā prakses galvenais mērķis ir iepazīties ar valsts pārvaldes iestāžu darbu un iegūt jurista praktiskā darba iemaņas valsts pārvaldes jomā, uzsākot praksi vispārināti iepazinos ar normatīviem aktiem, kas regulē pašvaldību darbību, Jūrmalas pilsētas domes struktūru un darba organizāciju.
Daudzās valstīs uzkrātā pieredze pašvaldību izveidošanā un darbībā pamatprincipu veidā ir izklāstīta divos starptautiskajos tiesību dokumentos :
- Vispasaules deklarācijā par vietējām pašvaldība, kas pieņemta Vietējās varas orgānu starptautiskās savienības (IULA) 27.kongresā Riodežaneiro 1985.gadā un atjaunota IULA 31.kongresā Toronto 1993.gadā.1
- Eiropas vietējo pašvaldību hartā, kas pieņemta Strasbūrā 1985.g. 15.oktobrī.2
Vispasaules deklarācija un Eiropas vietējo pašvaldību harta pamatos ir visai līdzīgas. Dažās vietās Vispasaules deklarācijā saturs ir izteikts mazliet vispārinātākā veidā nekā Eiropas hartā. Abi dokumenti pēc būtības uzskatāmi par starptautiskiem pašvaldību izveidošanas un darbības standartiem. Tie jāņem vērā arī Latvijas Republikā, jo Eiropas hartu 1996.g.22.februārī ir apstiprinājusi un pieņēmusi Saeima, vienlaikus paziņojot, kurus hartas pantus un punktus Latvijas Republika uzskata par saistošiem.
Eiropas hartā izvirzīta prasība, ka vietējās pašvaldības principam ir jābūt atzītam iekšējā likumdošanā un, kur iespējams, arī konstitūcijā. Latvijā pašvaldību darbību nosaka un regulē Valsts pārvaldes iekārtas likums un likums „Par pašvaldībām”, bet Satversmē nav iekļauta nodaļa par pašvaldībām.
Jūrmalas pilsētas dome darbojas pamatojoties uz likumu “Par pašvaldībām”, Valsts pārvaldes iekārtas likumu, Jūrmalas pilsētas pašvaldības nolikumu, Iesniegumu likumu, kā arī uz virkni citu normatīvu aktu un saistošu noteikumu. …