Klase: 2.m.
Stunda: Sociālās zinības
Temats: Noteikumi un likumi.
Stundas mērķis: Pilnveidot skolēnu zināšana par noteikumiem un likumiem, un par to nepieciešamību..
Mācību saturs: Zina, ka pastāv dažādi noteikumi; izprot, kādas var būt sekas, tos ievērojot un neievērojot. Saprot, ka katrai rīcībai ir sekas. Prot izteikt savu viedokli.
Stundas uzdevumi:
1. Pilnveidot skolēna zināšanas par noteikumiem un likumiem, to neievērošanas sekām.
2. Veicināt skolēnu prasmi izteikties un pamatot savu viedokli.
3. Sekmēt patstāvīgā darba prasmes veicot individuālus uzdevumus.
4. Pilnveidot skolēnu prasmes izmantot iepriekšējas stundās gūto informāciju par noteikumiem un likumiem.
Stundas gaita.
Iepazīstinu bērnus ar mūsu stundas tematu- noteikumi un likumi. Bērniem paskaidroju, ka tiks vērtētas viņu šīs stundas darbs, cik cītīgi iesaistīsies atbildot uz uzdotajiem jautājumiem un patstāvīgi pildot uzdevumus darba burtnīcā. Par labu darbu stundā tiks ielikts sarkanais zīmodziņš, bet, kas slinkos- tam melnais.
Pārrunājam, ko bērni jau iepriekšējas stundā ir mācījušies par noteikumiem un kas tos nosaka. Kā arī, kas ir likums, kas to pieņem, kādēļ likumi ir nepieciešami (lai būtu valstī kārtība).
Tad jautāju, kas tad ir noteikumi? Un kādas ir sekas, ja tos neievēro? Bērni atbild.
Jautāju, vai viņi vienmēr ievēro noteikumus? Un kas tad notika, kad viņi tos neievēroja.
Pajautāju, vai skolā arī ir noteikumi un kādi tie ir? Bērni nosauc, noteikumus, kas jāievēro skolā esot.
Tad jautāju, kur tad vel ir jāievēro noteikumi? Un kādi tie ir? Bērni atbild- ejot pāri ceļam, braucot ar riteni vai mašīnu, autobusā ejot uz teātri u.c. paslavēju bērnus par atbildēm.
Stundas turpinājumā, palūdzu bērniem atvērt darba burtnīcā 38.un 39.lpp. Lieku patstāvīgi aizpildīt pirmo uzdevumu, kuru pēc aizpildīšanas pārrunājam, par noteikumu ievērošanu uz ielas, autobusā, pagalmā, muzejā skolā, un pārrunājam, kādas ir sekas, ja tos neievēro.
Tad bērni patstāvīgi pilda 2.uzdevumu- uzzīmē vienu situāciju, kurā cilvēki ievēro noteikumus. Staigāju pa klasi un pārjautāju, ko bērns ir uzzīmējis. Paslavēju bērnus par skaistajiem zīmējumiem.
Dinamiskā pauze.
Pārbaudu, bērnu atjautību. Saku dažādas lietas, piemēram, es eju pāri ceļam, kad luksoforā deg sarkanā gaisma. Bērniem cītīgi jāklausās un jāsaka aplams, vai patiess apgalvojums.
Stundas turpinājumā bērni pilda 3. uzdevumu par to, kādi noteikumi ir jāievēro katram, kas mācās tavā klasē. Kad bērni izpildījuši, bērni nolasa savus uzrakstītos uzdevumus.
Kad viss pārrunāts, bērni pilda 4.uzdevumu, kuru kopīgi pārbaudām, blakus ieliekot krustiņu, ja atbilde ir pareiza. Paslavēju tos skolēnus, kuriem visas atbildes ir pareizs, jo stundas sākumā ir cītīgi klausījušies.
Stundas beigās pārrunājam, kādu informāciju mēs šodien esam guvuši. Vai stunda bija grūta, kas bērniem stundā patika un kas nē.
Pasaucu dažus skolēnus ar dienasgrāmatām pie sevis, kuri ir pelnījuši sarkano spiedodziņu par aktīvu darbību stundā.
…