1.Prakses nedēļa 10. Marts – 14. Marts.
Nedēļas tēma: Pavasara ziedi.
Mērķis: Veicināt vērot pavasara vēstnešus – pirmos ziedus un saskatīt ziedu daudzveidību.
Pirmdiena 10. Marts. Tēma: Sniegpulkstenītes.
Uzdevumi:
1. Rosināt patstāvīgi pētīt dzīvības norises dabā, salīdzināt tās un izdarīt secinājumus.
2. Sekmēt prasmi vērot un uztvert dabas skaistumu.
3. Veicināt vērot apkārtni un saskatīt dabas daudzveidību.
4. Nostiprināt zināšanas, ka katrai dienai ir savs vārds un datums, ka gadā ir 12 mēneši un 4 gadalaiki.
5. Nostiprināt prasmi novērtēt krāsas, lapas izmēru, formu, to atbilstību iecerei.
Darbības veidi: Iepazīšanās ar dabas norisēm, zīmēšana.
Rīta aplis: Skolotāja sasveicinās ar visiem un tad ar katru atsevišķi, nosaucot bērna vārdu. Katrs bērns arī sasveicinās ar skolotāju.
Visi kopīgi nodzied rīta dziesmiņu.
Skolotāja jautā:
Kāda šodien ir diena?
Kāds šodien ir datums?
Kāds šodien ir mēnesis?
Kāds šodien ir gadalaiks?
Tas bērns, kas zina atbildi, pieliek attiecīgu kartiņu pie stenda. Skolotāja uzdod arī papildjautājumus: Nosaukt visus gadalaikus, visus mēnešus, visas dienas. Arī pajautā, kāds datums, diena, mēnesis, gadalaiks bija vakar vai būs rīt.
Tad vairāk parunā par pavasari.
10: 10 – 10: 50 Modernās dejas
Nodarbība: Skolotāja iesāk tēmu par sniegpulkstenīšiem. Aicina uzzīmēt tos ar guašu krāsām. Aicina vispirms paņemt parasto zīmuli un trafaretu. Tad trafaretu – sniegpulkstenīšu zieds – apvilkt uz lapas, uzzīmējot vismaz trīs ziediņus. Tad aicina ieskicēt kātiņus un lapas. Tad aicina paņemt tikai četras krāsas: baltu – ziediņam, zaļu – kātiņam, lapiņām, dzeltenu – saulītei un zilu – debesīm.
Skolotāja arī saka ko krāsot vispirms un ko pēc tam; Vispirms sniegpulkstenīšu ziedus, tad kātiņus, lapiņas, tad saulīti un beigās izkrāsot debesis.
Aicina nolikt darbiņus nožūšanai. Kad darbiņi nožuvuši, pieliek tos pie sienas.…