Skolotāja darbība
Tiek sasaukti visi aplī.
Tiek atgādināts pagājušās nedēļas temats (Par ko visvairāk jūs runājāt pagājušā nedēļā?).
Noskaidro, kas ir Latvija.
Veido ideju zirneklīti par tēmu, kas īpašs ir Latvijai ( simboli, ģerbonis, karogs, himna utt).
Skolēna darbība
Sastājas aplī un sāk nodarbību.
Atbild uz skolotājas jautājumu (Par Latvijas, viņas dzimšanas dienu dzimšanas dienu.)
Atbild skolotājai, kas ir Latvija (zeme, valsts, mājas utt.)
Izsaka savas domas skolotāja tās pieraksta uz tāfeles.
Skolotāja darbība
Spriež vai mūsu klasei ir kaut kas īpašs.
Ierosina, ka katrai valstij ir savs nosaukums.
Izdala darba lapas pēc tēmām ( karogs, himna, ģerbonis, likumi)
Atgādina, kas nepieciešams prezentācijā – pastāsti, ko jaunu tu uzzināji, parādi vai nolasi savu darbu un pastāsti kāpēc viņš ir tieši šāds. Prezentācijā jāpiedalās visiem grupas dalībniekiem.
Organizē grupu darbu, lai pēdējā būtu komanda, kura runā par likumiem.
Rosina pārrunas par likumu būtiskumu ( kāpēc vajadzīgi likumi, vai skolā ir likumi? Kāpēc daudzi neievēro likumus?
Vaicā – kā var sekot lai likumi tiktu ievēroti.
Ierosina, ka pēc nosauktajām īpašībām mēs varētu būt labi kārtību sargi, tādēļ, ka esam tik daudz mēs katru dienu varētu pildītu savus pienākumus.
Tā kā par katru darbu ir samaksa, arī kārtību sargi saņems atalgojumu – uzlīmīti dienasgrāmatā.
Skolēna darbība
Piedalās sarunā par to, kas īpašs ir mūsu klasei. Secina, ka arī mūsu klase ir kā valsts, kurā ir savi likumi, simboli utt.
Sadalās komandās pēc sēdvietām.
Piedalās klases vārda izdomāšanā – katra komanda nosauc vienu burtu, tā lai izveidotos valsts nosaukums. Tas tiek uzrakstīts uz tāfeles.
Katrs saņem fragmentu no darba lapas, kuru izpilda. Lai darbu izpildītu jāklausās izlasītais teksts, jāizmanto papildmateriāli, piemēram, atlants, mācību grāmata utt.
Kopīgi pilda pēdējo uzdevumu (zīmē karogu, ģerboni, raksta himnu vai klases likumus).
Katra komanda prezentē savu darbu. Pārējie aizpilda darba lapu, kurā ir īss apraksts par mūsu jaunizveidoto valsti. Darba lapu var aizpildīt tikai tad, ja uzmanīgi seko līdzi pārējo grupu prezentācijai.
Pēdējā komanda uzstājas par valsts likumiem.
Pārrunā un pieraksta darba lapā savu svarīgāko likumu, kuru parasti pārkāpj klasē.
Domā kāds ir sods likuma pārkāpējam. Izsaka savu viedokli. Prāto par nerakstītiem likumiem.
Izsaka savus ierosinājumus, līdz nonāk pie kārtību sargiem (dežurantiem). Katrs uz savas darba lapas uzraksta kādam ir jābūt kārtību sargam. Nosauc īpašības.
Izstrādā kārtības sarga pienākumus.
Veido kārtību sarga rulli.
Izveido grafiku pēc kāda tiks dalīti kārtību sargu amati.
…