Pedagoģiskās prakses analīze
Prakses laikā strādāju 6 gadīgo bērnu grupā. Sadarbība ar bērniem ir izveidojusies ļoti draudzīga, uzticības pilna. Bērni labprāt iesaistījās manis piedāvātajās aktivitātēs, rotaļnodarbībās. Centos grupā radīt pozitīvu, drošu vidi.
Ļoti pozitīva ir izveidojusies sadarbība ar dārziņa kolektīvu. Darba kolēģe vienmēr palīdzējusi man ar savām idejām, dalījusies ar savu pieredzi. Tas iedrošināja un stimulēja manu darbu.
Laba sadarbība izveidojusies arī ar bērnu vecākiem, prieks bija dzirdēt labas atsauksmes no viņu pusēs. Sajūtu atbalstu no skolotāju palīga Sanitas, kura vienmēr nodarbībās piedāvājusi savu atbalstu un palīdzību.
Vienmēr labu padomu, kā arī mana darba novērtējumu esmu saņēmusi no vadības. Lielu prieku sagādāja strādāt ar dārziņa psiholoģi Baibu un apmeklēt viņas ļoti interesantus kursus par Marte-Meo metodi. Guvu izcilu pieredzi, kā arī bija iespēja sevi vērot no malas, jo tika filmētas visas mūsu aktivitātes šajā seminārā un saņemt apstiprinājumu savai darbībai.
Uz problēmsituācijām, manuprāt, spēju noreaģēt ātri, katru situāciju vēlāk pārrunājot ar kolēģi un psihologu, lai apstiprinātu savas rīcības pareizību.
Bieži konsultējos ar skolas logopēdi, lai zinātu logopēdiskās problēmas savas grupas bērniem un konsultētu vecākus par tām. Runāju ar sociālo pedagogu par viena bērna uzvedības problēmām, lai saprastu kā tikt gala ar viņa dusmām un agresivitāti.
Lielu pieredzi ieguvu vadot Lieldienas pasākumu, sadarbojoties ar mūzikas un deju skolotājām.
Piedalījos skolotāju sapulcēs, kas notika katru otro nedēļu.
Uzskatu, ka prakse bija veiksmīga, jo prakse ir tas brīdis, kad vari iegūtas zināšanas salīdzināt ar praksi un veiksmīgi tās izmantot.
Nonācu pie secinājuma, ka katrs bērns tomēr ir individuāls un ka svarīgi saprast katra bērna īpašas vajadzības, mēģināt tās apmierināt un radīt bērnam labvēlīgo vidi pašattīstībai iesaistot šajā procesā arī bērna ģimeni.
Guvu daudz lielāku pārliecību saviem spēkiem pateicoties skolā iegūtajām zināšanām, kolēģu uzmundrinājumam un vadības vērtējumiem.
…