Pedagoģiskās darbības analīze par praksi kopumā
Mēs katrs esam indivīds ar savu „krāsu” un „smaržu”. Katrs bērns ir kā krāsaina glezna, kura jāapskata, lai saprastu, cik vērtīga tā ir. Katrs solis bērna attīstībā ir ļoti nozīmīgs, to var salīdzināt ar dārgakmeni, kas iemirdzas spožāk šajā gleznā. Lūk, pie tādas būtiskas atziņas esmu nonākusi, veicot aktīvo mācību un audzināšanas praksi pirmsskolā.
Ja bērnu salīdzina ar krāsainu gleznu, tad jāatceras, ka šī glezna ir saudzīgi jāglabā, tā arvien jāspodrina un dārgakmeņi uz tās jāpapildina ar kaut ko jaunu. Šodien ikvienam pedagogam jāapzinās, ka viņa uzdevumi vairs neaprobežojas ar zināšanu sniegšanu. Mūsdienu skolotājs veicina bērnu personīgo atbildību par savu darbību, stimulē izziņas vajadzības kā personības īpašības veidošanos. Gleznu papildina ar dārgakmeņiem, bet, lai sekmētu bērnu attīstību, skolotājam jāizvēlas dažādus materiālos resursus un dažādas darba metodes. Savā prakses laikā izvēlējos daudzveidīgas metodes un paņēmienus, lai bērnus ieinteresētu un motivētu darboties. Novērojumu un pastaigu laikā izmantoju vārdiskā metodes: daiļdarbi un pārrunas par dabu, kas palīdz bērnam veidot estētisku attieksmi pret dabu, rodas dziļāka izpratne par likumsakarībām dabā. Precizē un sistematizē bērna pieredzi, audzina pozitīvu attieksmi pret dabu, māca mērķtiecīgi un loģiski domāt un spriest. Izmantoju arī praktiskās metodes: rotaļas dabā.…