Prakses atskaite
Uzņēmējdarbība un tiesības
Tiesības
Administratīvās tiesības un administratīvā procesa tiesības-
Administratīvās tiesības un administratīvā procesa tiesības
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Uzņēmuma juridiskais statuss | 4 |
3. | Uzņēmuma darbības virzienu raksturojums | 7 |
3.1. | Būvniecības pakalpojumi | 7 |
3.2. | Nekustamā īpašuma pārdošana/pirkšana | 12 |
3.3. | Nekustamā īpašuma pirmpirkuma tiesības | 13 |
3.4. | Nekustamā īpašuma noma un īre | 16 |
3.5. | Nekustamā īpašuma reģistrācija Zemesgrāmatā | 17 |
3.6. | Robežplānu izstrāde | 20 |
3.7. | Konsultācijas | 21 |
4. | SIA "............." darbībai saistošie normatīvie akti | 22 |
4.1. | Likums "Par grāmatvedību" | 22 |
4.2. | Darba likums | 24 |
4.3. | Administratīvo pārkāpumu kodekss | 25 |
4.4. | Komerclikums | 25 |
4.5. | Būvniecības likums | 25 |
5. | SIA "............." darbības vērtējums | 27 |
Secinājumi un priekšlikumi | 28 | |
6. | Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 31 |
Secinājumi un priekšlikumi
Esmu izgājusi 7 nedēļas ilgu praksi, darījusi dažāda veida darbus, pielietoju augstskolā iegūtās zināšanas, saņēmu lietderīgus padomus no prakses un vienlaicīgi darba vadītāja, kurš bija ļoti atsaucīgs un pretim nākošs. Savlaicīgi un kārtīgi izpildīju man uzdotos pienākumus. Veicot prakses uzdevumus uzņēmumā SIA "........", nekādas atkāpes no Latvijas Republikas likumdošanas prasībām nesaskatīju. Uzņēmuma darbība ir sakārtota un prasībām atbilstoša. Tiek ievērotas komercdarbību regulējošu likumu prasības.
Autore, prakses laikā SIA ".........." ir nākusi pie šādiem secinājumiem:
1. Administratīvās un Civiltiesības tiesības ir cieši saistītas ar uzņēmējdarbību un Administratīvo pārkāpumu kodekss paredz virkni darbību, par kuru veikšanu vai neveikšanu draud soda sankcijas. Tāpēc veiksmīgai uzņēmuma vadīšanai būtiski pārvaldīt LR likumdošanu un strādāt atbilstoši normatīvajiem aktiem.
2. Administratīvais process ir jēdziens, kas visumā liekas skaidrs, tomēr tā definējuma nav ne Administratīvā procesa likumā, ne administratīvā procesa tiesību teorētiķu darbos. Ir atsevišķi mēģinājumi definēt administratīvo procesu, tomēr tie nav nepārprotami atzīstami par sekmīgiem.
3. Iestādei, kas izdod administratīvo aktu vai veic faktisko rīcību, ir jāievēro administratīvā procesa, kā arī valsts pārvaldes principi.
4. Joprojām nepilnības ir pilsētas apbūves noteikumos un projektu saskaņošanas kārtībā. Administratīvo lietu izskatīšana tiesā bieži vien ir ilgs process, kuru dažkārt iedzīvotāji izmanto ļaunprātīgi. Būvatļauju izsniegšanas process, pēc saistīts ar ilgu gaidīšanu, neskaidriem nosacījumiem un samērā augstu korupcijas līmeni. Būvniecības sistēmu kopumā raksturo skaidru nacionālās likumdošanas vadlīniju trūkums un šo normu neievērošana pašvaldībās.
5. Lai uzsāktu būvniecību Rīgā, nepietiek tikai ar kādas vienas instances atļauju. No sākuma līdz objekta nodošanai ekspluatācijā apbūvētājam jāveic grūts ceļš. Ir problēmas ar tehniskā projekta saskaņošanu attiecīgajās institūcijās, jo dokumenti jāparaksta un jāapzīmogo visās šajās iestādēs pēc kārtas. Iespējams risinājums varētu būt pieteikumu vienlaicīgas izskatīšanas ieviešana visās šajās iestādēs, nosakot izskatīšanai stingrus termiņus un varbūt pat ieviešot un pielietojot "piekrišanas klusējot" principu visās jomās, kas nav saistītas ar būvniecības drošības pamatprasībām.
6. Notariālās apliecināšanas procedūras nav pārāk dārgas, tomēr ir apgrūtinošas un aizņem daudz laika. Būtu jāizvērtē notariālās apliecināšanas nepieciešamība katram dokumentam, salīdzinot to ar uzņēmēju patērēto laiku un naudu šāda apliecinājuma saņemšanai. Primārā rekomendācija ir - apdomāt, vai visos gadījumos, kur pašlaik tiek pieprasīts notariālais apliecinājums, nevar izmantot citus līdzekļus, tādus kā uzņēmuma garantijas un apliecinājumi vai elektroniskie paraksti.
7. Teritorijas plānošanu, būvniecību un būvju uzturēšanu var uzskatīt par savstarpēji saistītiem, tomēr institucionālā līmeni šie procesi un tiem piekritīgās funkcijas ir sadalītas dažādām institūcijām. Tas rada problēmas gan plānošanā (teritorijas plānojumi, apbūve un detālplāni), gan būvniecības uzraudzībā un kontrolē pašvaldībās, gan būvniecības normatīvu izstrādē. Tāpēc vienotā vadības blokā būtu jāapvieno valsts būvniecības politikas veidotāji, uzturētāji un arī uzraudzītāji.
8. Būvatļaujas tiesiskuma izvērtēšanā viens no svarīgākajiem aspektiem ir procesuālo pārkāpumu jautājums. Lai arī tiesa, vērtējot administratīvā akta tiesiskumu, pārbauda virkni kritēriju, tomēr tiesu praksē ir nostiprinājusies pieeja, ka gadījumā, ja ir konstatēts būtisks procesuāls pārkāpums, tiesa var atzīt būvatļauju (administratīvo aktu) par prettiesisku un atceļamu, nemaz nevērtējot materiālo tiesību normas.
9. Projektu attīstītajiem un būvniekiem jārēķinās, ka patērētājam nedrīkst piedāvāt netaisnīgus līguma noteikumus un tie pēc patērētāja prasības atzīstami par spēkā neesošiem.
10. Pašreiz pirmpirkuma tiesības nedarbojas un līdz ar to nelietderīgi kavē visu reģistrācijas procesu. Tāpēc nepieciešams pašvaldību pirmpirkuma tiesības ierobežot, tās attiecinot uz gadījumiem, kad pašvaldības administratīvajā teritorijā tiek atsavināts nekustamais īpašums un tas pašvaldībai nepieciešams, lai atbilstoši vietējās pašvaldības teritorijas plānojumam pildītu likumā noteiktās pašvaldību funkcijas, līdz ar to daļai nekustamā īpašuma īpašnieku vienkāršojot un saīsinot nekustamā īpašuma atsavināšanas procesu.
11. Lai sekmīgi atrisinātu uz nomas attiecību pamata izcēlušos strīdu, vispirms jāveltī laiks un spēki kvalificēta līguma izstrādei, jo tas jau strīda pirmstiesas stadijā ļaus dalībniekiem izvairīties no divdomīgām un neizprastam situācijām, palīdzēs ietaupīt turpmāk laiku un līdzekļus. Ja lieta nonāks līdz tiesvedībai, šāds līgums ļaus sekmīgi aizstāvēt savas intereses un likumā aizsargātās intereses.
12. Izvērtējot ar nekustamā īpašuma reģistrāciju saistītās procedūras, konstatēts, ka tās ir pārāk sarežģītas un vedina iesniegt zemesgrāmatu nodaļās nepilnīgus un nekvalitatīvus dokumentus, tāpēc nekustamā īpašuma reģistrācija aizkavējas vai vispār tiek atteikta. Turklāt Latvijā nav izveidots mehānisms mākleru darbības uzraudzībai, tādēļ nelegālie mākleri plaši izvērsuši savas aktivitātes un nekustamo īpašumu tirgū bieži notiek spekulatīvi darījumi.
13. Jāatzīst, ka Latvijas nodokļu likumdošana joprojām nav pārskatāma. Nespeciālistam ir apgrūtinoši izsekot nodokļu likumdošanas jaunradei. Kopš 1995. gada nodokļu likumdošanā normatīvo aktu apjoms ir trīskāršojies. Sakarā ar atšķirīgi veikto likumu interpretāciju nodokļu likumiem tiek rakstītas instrukcijas to izprašanai. Grozot likumu reizēm netiek grozītas attiecīgās instrukcijas.
…
- Administratīvās tiesības un administratīvā procesa tiesības
- Prakses atskaite darba tiesībās
- Prakses pārskats darba tiesībās
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Prakses atskaite darba tiesībās
Prakses atskaite augstskolai3
-
Prakses pārskats darba tiesībās
Prakses atskaite augstskolai5
-
Tiesu prakse civillietās un administratīvajā procesā
Prakses atskaite augstskolai7
-
Atskaite par praksi Rīgas pilsētas Zemgales priekšpilsētas tiesā un Administratīvajā rajona tiesā
Prakses atskaite augstskolai9
-
Tiesu prakse civillietās un administratīvajā procesā
Prakses atskaite augstskolai7