Latvijā un arī visā pasaulē var runāt par dažādām ar vidi saistītām problēmām. Pieaugot iedzīvotāju skaitam, attiecīgi palielinās arī to ietekme uz vidi, jo vēl vairāk nepieciešami dažādi resursi indivīda un sabiedrības kopumā vēlmju apmierināšanai. Tieši tajā brīdi arī sākas šī cilvēka un dabas mijiedarbība, kuras rezultātā, tad arī cilvēks sāk sajust kādas problēmas, jo tās vai nu tieši, vai pirmajā brīdi ne tik tieši skar viņa dzīvi. Pašai dabai kā tādai problēmu nav. Tās rodas cilvēka darbības rezultātā. Šajā darbā izvēlējos tēmu par meža dzīvnieku pārvietošanos. Ja nebūtu cilvēku, dzīvnieki varētu mierīgi pārvietoties, nevienam netraucējot un ļaujot dabas procesiem pašiem visu veidot un noteikt. Taču, attīstoties cilvēcei, tika izveidoti autoceļi, dēļ kuriem tad arī ir sākusies problēma, par kuru medijos vai, piem., oficiālos dokumentos nerunā/neraksta. Taču tas nenozīmē, ka nekādu problēmu nav. Patiesībā ļoti bieži un es pieļauju, ka pat katru dienu uz autoceļiem izskrien meža dzīvnieki, kā rezultātā notiek šo dzīvnieku izraisīti nelaimes gadījumi – auto avārijas.
Kā jau augstāk minēju šādas auto avārijas netiek „celtas dienas gaismā”, jo lielākā daļā situāciju netiek bojāta otras personas manta. Līdz ar to, notikuma vietā ierodoties policijai, netiek sastādīti nekādi akti un protokoli, kā rezultātā viņi tikai pārliecinās vai viss kārtībā un aizbrauc (izņemot atsevišķus gadījumos, kad cietušajām mašīnām ir bijusi „KASKO” apdrošināšana, kas var segt zaudējumus). Līdz ar to nevar noliegt, ka šajā ziņā nav nekādu problēmu, lai gan par to netiek publiski diskutēts.
Pati problēmas sakne ir tā, ka dzīvnieki negaidīti izskrien uz ceļiem, bet auto avāriju skaits jau ir šīs problēmas simptomi.
…