Uzmēra trases raksturīgākos reljefa punktus,kā arī piketa punktus.Trasi uzmēra ar divpusīgām latām,kurām vienā pusē ir melni cipari, ,bet otrā pusē - sarkani cipari.Izdarot uzmērījumus ,nolasa abu pušu rādījumus.
Bez tam,trasi nivelējot,uzmēra arī šķērsprofilus,kurus pēc tam uzzīmē,ņemot vienādus vertikālo un horizontālo mērogus.
Pēc trases uzmērīšanas veic datu kamerālo apstrādi t.i,aprēķina nivelēšanas žurnālu un zīmē trases garenprofilu.Garenprofila horizontālo mērogu parasti ņem 1 : 1000,bet vertikālo mērogu 1 : 100.
Garenprofilā atliek esošās zemes augstuma atzīmes,projektētās augstuma atzīmes,trases projektētos slīpumus pa posmiem ,attālumus starp trases lūzuma punktiem.
Pēc tam aprēķina darba atzīmes,no projekta atzīmes atņemot esošo zemes atzīmi.Aprēķina arī nulpunkta augstumus.Bez tam aprēķina līknes parametrus,ko aprēķina pēc pagrieziena leņķa un līknes rādiusa.Garenprofilā aprēķinātos datus ieraksta ailē”taisnes un līknes”.
Trases garenprofilā parāda esošo situāciju,ko zīmē pēc piketāžas žurnālā uzzīmetā un nivelēšanas žurnālā aprēķinātiem augstumiem.Projekta līniju iezīmē,ņemot vērā kontrolpunktus,t.i.,esošo krustojošos ceļu augstumus,kā arī esošo apvidus situāciju.
Līkni nosacīti attēlo ar „skavu”,kuras izliekums vērsts uz augšu,jo trase pagriežas pa labi.Trases plāna ailes vidū novelk ceļa asi,nosacīti iztaisnotu par taisni,un mērogā 1:1000 konstruē trasei piegulošās apvidus joslas plānu.Situāciju attēlo ar topografiskiem apzīmējumiem.
…