SECINĀJUMI
Veicot modelēšanu pēc sākuma nosacījumiem, kur kopējais piestātņu skaits abos kompleksos ir 7 un tiek izmantots 1 velkonis vidējais laiks, ko kuģis pavada rindā bija apmēram 1 stunda un maksimālais kuģu daudzums rindā bija 2 kuģi.
Šajā modelēšanas variantā lietderības koeficients velkonim ir 0.125, 1. kompleksam 0.680 un 2. kompleksam 0,693.
Pēc optimizācijas papildinot kompleksu ar vēl vienu piestātni, lai gan maksimāli rindā gaidošo kuģu skaits nemainījās, vidējais gaidīšanas laiks kopējā rindā ievērojami samazinājās līdz aptuveni 38 minūtēm, kas ir par 24 min mazāk kā pirms piestātnes pievienošanas.
Taču pievienojot esošajai ostas infrastruktūrai vēl vienu velkoni kuģu vidējo gaidīšanas laiku bija iespējams samazināt, līdz aptuveni 7.7 minūtēm, bet kopējā rindā maksimālais kuģu saglabājās nemainīgs - 2.
Šādā ostas apkalpošanā lietderības koeficients velkoņiem ir 0.131 un 0.066, 1. kompleksam 0.474 un 2. kompleksam 0,716. Ostas infrastruktūra, gan samazinājusi lietderības koeficientus velkoņiem un 1. kompleksam, taču ir būtiski samazināts vidējais laiks, ko kuģis pavada rindā. Tāpēc izdevīgāks kļūst variants izveidot papildus piestātni 1. kompleksā un izmantot otro velkoni par 250$ stundā nekā maksāt 500$ stundā par kuģa neapkalpošanu.
Darba gaitā veicot izmēģinājumus radās inovatīvs risinājums, neliela GPSS koda modifikācija, kur tika pieņemts, ka ostā ir izveidota infrastruktūra, ka kuģi veido 2 rindas, balstoties uz kuģu apkalpošanas ātrumu piestātnē, un katru rindu apkalpo 1 velkonis kā arī tiek saglabāta 1. kompleksam izveidotā 1 papildus piestātne.
Risinājuma ieviešanas rezultātā uz 1. kompleksu vispār neveidojas rinda, bet uz 2. kompleksu vidējais laiks rindā ir 8.4 minūtes, taču maksimālais kuģu daudzums rindā samazinājās līdz vienam kuģim. …