Valsts funkcijas. Valsts un tās likumi 7.-9. klasē
Stunda:sociālās zinības;
Tēma: Valsts – kāda tā ir?;
Skola: Kalnezeru Katoļu pamatsskola;
Klase: 9. klase;
Skolēnu skaits: 16;
Stundas ilgums: 40 minūtes;
Datums: 31. maija 2012. gads;
Mērķis: pilnveidot skolēnu priekšstatu par valst un demokrātiju;
Uzdevumi:
izglītojošais – veidot izpratni par valsts tipiem un formām;
attīstošais – pilnveidot prasmi strādāt ar mācību līdzekļiem, uzskates materiāliem, sadarbíba grupá;
audzinošais – veidot pārliecību par valsts lomu sabiedriskajā dzīvē;
Stundas
tips: jaunas vielas apguves stunda;
Mācību metodes un paņēmieni: darbs ar grāmatu, darbs grupās, attēlu analīze, apgalvojumi, diskusija.
Ierosināšanas fāze: diskusija par jautājumu sadaļā – „kas ir valsts un priekš kam tā vajadzīga”
Apjēgšanas fāze:
1. pasniedzējs stāsta par valsts jēdzienu un valstij raksturīgām pazīmēm;
2. nākamais audzēkņi patstāvīgi izlasa informāciju par valstu formām un tipiem, līdz ar to darba burtnīcā izpilda divus uzdevumus;
3. pēc tam klase sadalās grupās, lasot izdales tekstus, strādā pēc Grafiti metodes, lai skolēniem veidotos izpratne par kaimiņvalstu tipiem, formām un nozīmi.
Refleksijas fāze: audzēkņiem mājās pārbaudei jāaizpilda 5. uzdevums darba burtnīcā.
Paredzamais stundas rezultāts:
1. Zina, kas ir valsts, kāpēc tā nepieciešama, izprot valstu tipus un formas;
2. Mācās raksturot demokrātisku un nedemokrātisku valsti;
3. Izpot un definē pecīzi galvenos jēdzienus.
Mācību resursi skolēniem:Alhimionoks, S. etal. Sociālās zinības 9. klasei. Rīga: Raka, 2008. 14.- 15. lpp.
Alhimionoks, S. etal. Sociālās zinības 9. klasei: darba burtnīca Rīga: Raka, 2007. 10.- 11. lpp.
Izdales materiāli, kas ietver attēlus un uzdevumus.
Mācību resursi skolotājam: Romanovska, G. Sociālās zinības 9. klasei: skolotāja grāmata. Rīga: Raka, 2008. 37.- 41. lpp.
…