Sociālā palīdzības organizatora darbība pēc būtības:
1) Izvērtēt atbilstību statusam. Tas nozīmē, ka mums ir jānosaka vai šī ģimene ir mūsu klients vai nav, tātad pēc iesnieguma saņemšanas mums ir jāpalūdz aizpildīt ienākumu un materiālā stāvokļa deklarācija.
2) Izvērtēt materiālos resursus. Balstoties uz MK noteikumiem Nr. 97 mēs atzīstam ģimeni par trūcīgu, un pēc MK noteikumiem Nr. 96 mēs aprēķinam un piešķiram GMI pabalstu.
3) Nosakām un noslēdzam līdzdarbības līgumu. Šeit kā līdzdarbība ir rūpēties par bērniem, iztērēt līdzekļus lietderīgi, iestāties bezdarbniekos, apmeklēt iespējamos bezdarbnieku kursus, un aktīvi meklēt darbu, kā arī pārtraukt lietot alkoholu.
Mēs veidojam klienta sociālo vēsturi, kurā mēs izveidojam klienta sociālās vēstures sākuma lapu, tikšanās aprakstu, apsekošanas aktu, ģimenes novērtēšanas anketu, spo plānoto iejaukšanos, klienta problēmas risināšanas novērtējumu, profesionāļu vienošanos par risināmo problēmu, šeit var tikt veidota gan genogramma, gan arī ekokarte.
Neatkarīgi no tā ar kādu problēmu sastopas, problēmas risināšanas process sastāv no sešiem galvenajiem soļiem.…