5. solis
1) Jānoskaidro iemesli meitenes rīcībai
a) Sociālais pedagogs organizē meitenes pārunas ar psihologu, kuras laikā tieks noskaidroti skaidrāki iemesli, kāpēc meitene vēlējās izdarīt pašnāvību. Tiek novērti draudi rīcības atkārtošanai. Tiek novērtēts meitenes psihiskais stāvoklis un atbilstoši tam izvēlēta pareiza rehabilitācijas programma.
2) Jāpārtrauc klasesbiedru un skolotāju rīcību, kas apdraud meitene garīgo un fizisko veselību.
a) Sociālais pedagogs organizē sociālā pedagoga un psihologa pārunas ar klasi, kurā mācījās meitene Tiks noskaidrots, kāpēc viņi tā izturējās pret meiteni, noskaidroti pēdējos notikumu. Tikšanās laikā klasei tiek izskaidroti citu cilvēku tiesības un viņu pienākumi. Tiek izvērtētas iespējamās klasesbiedru sekas, kas vainīgi meitenes šī brīža situācijā – klasesbiedru administratīvo un kriminālo atbildību. (Izglītības likums - 3.1 pants, 54. pants, 55. pants. Bērnu tiesību aizsardzības likums.15.pants, 51. pants,57. pants, 59. pants )
b) Sociālais pedagogs vēršas pie skolas vadības, lai novērtētu skolotājas rīcību. Tiek noskaidroti iemesli, kāpēc klases audzinātāja nejaucās notiekošajā. Tiek izvērtētas iespējamas klases audzinātājas sekas – administratīvo un kriminālu atbildību.(Izglītības likums -15. pants. Bērnu tiesību aizsardzības likums – 51. pants )
3) Sociālais pedagogs kopā ar skolas vadību seko meitenes veselības stāvokļa attīstībai un rīkojas atbilstoši situācijai.
4) Sociālais pedagogs nodrošina psiholoģisko rehabilitāciju un nepieciešamības gadījumā seko rehabilitācijas gaitai.
6.Solis
1) Tiks izdarīt uzreiz tajā dienā, kad meitene ar māti vērās pēc palīdzības.
2) a) Tiek organizēts nedēļu pēc tā kā meitenē ar māti vēršas pēc palīdzības.
b) Tiek organizēts uzreiz pēc psihologa un sociāla pedagoga tikšanās ar klasi.
3) Notiek visu meitenes rehabilitācijas laiku.
4) 2-3. dienas pēc meitenes sarunas ar psihologu.
…