1. Vispārējie noteikumi:
1.1 ......ģimnāzijas (turpmāk – iestādes) sociālais pedagogs savus amata pienākumus veic saskaņā ar Izglītības likumu, Bērnu tiesību aizsardzības likumu, ANO Bērnu tiesību konvenciju, Balvu pilsētas Domes lēmumiem, šo amata aprakstu un citiem normatīvajiem dokumentiem;
1.1.1 sociālais pedagogs savu darbu plāno vadoties no Latvijas Republikas Izglītības un Zinātnes ministrijas, Balvu pilsētas pašvaldības un iestādes uzdevumiem.
1.2 Sociālā pedagoga amatā var pieņemt personu:
1.2.1 kurai ir valsts atzīts diploms par atbilstošu izglītību akreditētā augstskolā un iegūta attiecīgā profesionālā kvalifikācija – sociālā pedagoga kvalifikācija;
1.2.2 kura apgūst attiecīgo programmu akreditētā augstskolā;
1.2.3 Nepieciešamas labas saskarsmes, komunikatīvās un organizatoriskās spējas. Ar erudīciju un informētību par pieejamajiem darba resursiem pašvaldībā un valstī.
1.3 Sociālam pedagogam pastāvīgi jāpapildina zināšanas un informācija, jāorientējas sociālā un psiholoģiskā atbalsta procesos un sistēmā. Darba jautājumu risināšanā nepieciešama iniciatīva, aktivitāte, loģika un atbildīga attieksme.
1.4 Sociālais pedagogs pakļauts iestādes vadītājam.
1.5 Sociālo pedagogu atbrīvo no amata pēc viņa vēlēšanās, kā arī ja nepilda savus pienākumus vai, pildot tos, rīkojies prettiesiski vai nolaidīgi.
2. Amata pienākumi:
2.1 Veikt sociālpedagoģisku darbu ar izglītojamo. Izvērtēt iespējamās riska grupas, veikt izglītojamo sociālo apstākļu analīzi un faktu izpēti, veidot datu bāzes;
2.2 veikt pētniecisku darbu un veidot individuālās korekcijas palīdzības programmas;
2.3 piedalīties un novērot izglītojamo mācību procesa laikā, sniegt ieteikumus audzināšanas darba plānošanā un īstenošanā;
2.4 konsultēt, informēt un sniegt atbalstu izglītojamiem, viņu likumiskajiem pārstāvjiem un pedagogiem sociālpedagoģisko jautājumu un konfliktu risināšanas gadījumos;
2.5 izvērtēt un risināt konfliktu izglītojamo starpā, starp izglītojamo un skolotāju, starp vecāku un skolotāju;
2.6 organizēt profilakses pasākumus iestādēs skolēnu sociālo un delinkventās uzvedības novēršanā;
2.7 pārstāvēt izglītojamo intereses tiesībsargājošās iestādēs normatīvos aktos paredzētajā kārtībā;
2.8 veidot sadarbību ar citām izglītības iestādēm, valsts un nevalstiskajām organizācijām;
2.9 veikt iestādē sociālpedagoģisko darbu ar izglītojamo, sekmēt izglītojamo sociālās uzvedības pieredzes korekciju;
2.10 sociālais pedagogs savā darbā ievēro konfidencialitāti;
2.11 sociālais pedagogs divas reizes mācību gadā veic sava darba izvērtējumu.