Šie noteikumi nosaka SIA “AAAAAAAAAAAA” (turpmāk – uzņēmums) grāmatvedības kārtošanas un organizācijas pamatprasības, kā arī kārtību, kādā dokumentē uzņēmuma saimnieciskos darījumus, līdzekļus un to veidošanās avotus, novērtē un inventarizē uzņēmuma līdzekļus un saistības, organizē dokumentu apgrozību un kārto grāmatvedības reģistrus.
Grāmatvedības uzskaites veikšanas un organizēšanas tiesiskais pamatojums ir Latvijas Republikas likumdošanas un normatīvie akti:
LR likums “Par grāmatvedību”
LR likums “Par uzņēmumu gada pārskatiem”
LR MK noteikumi Nr.585 “Par grāmatvedības kārtošanu un organizāciju”
Grāmatvedības uzskaites veikšanas, organizēšanas, nodokļu likumi un citi normatīvie akti.
Pār grāmatvedības uzskaiti un organizēšanu ir atbildīgs uzņēmuma direktors.
Uzņēmuma vadītājs grāmatvedības darbu organizē, izveidojot grāmatvedību kā patstāvīgu uzņēmuma dienestu. Uzņēmuma vadītājs darba līgumā vai ar rīkojumu nosaka tās fiziskās personas pienākumus un atbildību, kura kārto uzņēmuma grāmatvedības reģistrus.
I. Vispārīgie noteikumi.
Uzņēmuma grāmatvedībai ir uzskatāmi jāatspoguļo visi uzņēmuma saimnieciskie darījumi un īpašuma stāvoklis.
Grāmatvedība ir jākārto tā, lai grāmatvedības jautājumos kvalificēta trešā persona varētu gūt skaidru priekšstatu par uzņēmuma finansiālo stāvokli un tā saimnieciskajiem darījumiem noteiktā laika posmā, kā arī lai varētu konstatēt katra saimnieciskā darījuma sākumu un izsekot tā norisi.
Grāmatvedības sniegtajai informācijai jābūt patiesai, salīdzināmai, savlaicīgai, nozīmīgai, saprotamai un pilnīgai.
Grāmatvedībai ir jānodrošina ieņēmumu un izdevumu norobežošana pa pārskata periodiem.
Vadītājam ir jānodrošina visu saimnieciskās operācijas apstiprinošo dokumentu oriģinālu, kopiju vai datu attēlu uzglabāšana, atbilstoši vispārējiem noteikumiem par glabāšanas kārtību un termiņiem.…