Uzņēmuma nosaukums un darbības nozare
Analizējamais uzņēmums ir Rīgas Tehniskā universitāte, jeb RTU. Tā ir daudznozaru tehniskā universitāte Latvijā, kurā mācās vairāk nekā 16000 studentu. (RTU dati)
Uzņēmuma pieredze tirgū
Uzņēmuma ir vislielākā iespējamā pieredze savā tirgū. Darbu sākusi 1862. gada 14. oktobrī kā pirmā daudznozaru tehniskā augstskola tā laika Krievijas impērijā. Rīgas Politehniskais institūts savu pašreizējo nosaukumu – Rīgas Tehniskā universitāte – ieguva 1990. gada 19. martā. Kopš tā laika augstskolā notiek studiju procesa reorganizācija, nodrošinot Eiropas Savienības prasībām atbilstošu akadēmisko un augstāko profesionālo izglītību Latvijas tautsaimniecībai raksturīgajās nozarēs.
Tirgus pozīcija
Latvijā šobrīd ir 60 augstskolas un koledžas (CSB dati). Tajās šobrīd mācās 125’360 studenti. Tas nozīmē, ka RTU pieder 13% no tirgus. Vēl būtiskāk ir tas, ka noteiktās nišās (tehniskā izglītība) RTU ir unikāls tirgus loceklis un piedzīvo monopolu. No 125’360 studentiem (80’000 no tiem sievietes) tikai 14’160 (no tiem tikai 1’970 sievietes) apgūst inženierzinātnes. Absolūtais vairākums no tiem mācās RTU.
Uzņēmuma mērķauditorija
Uzņēmuma mērķauditorija ir, protams, studēt vēlošies cilvēki. Pārsvarā tie ir cilvēki, kas turpina mācības uzreiz pēc vidusskolas beigšanas vai arī iegūst nākamo grādu. Latvijā studenti biežāk ir sievietes, taču RTU ir unikāli pasniedz inženierzinātnes – vienīgo studiju priekšmetu, kur studējošo skaits ir pārsvarā vīriešu.…