Lietvedības galvenais uzdevums
Lietvedības galvenais uzdevums ir sekmēt organizācijas funkciju un tiesību izpildi, likumīgo interešu aizsardzību un veicināt organizācijas iekšējo funkcionēšanu.
Lietvedības sastāvdaļas
Lietvedība ir dokumentēšanas un dokumentārā nodrošinājuma sistēmu un metožu komplekss. Lietvedība aptver:
1.Dokumentāciju sistēmas – t.i. nosacīti pabeigtu dokumentu kopumu, ko veido funkcionāli saistīti dokumenti.
2.Dokumentu apriti – darbu kompleksu, ko veica ar dokumentiem, kuriem ir juridisks spēks (dokumentu pieņemšana, sadale, reģistrācija, lietu veidošana un apdare u.c.)
3.Dokumentēšanu – dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu atbilstoši noteiktām prasībām (dokumentu rakstīšana, datēšana, saskaņošana, parakstīšana, apzīmogošana u.c.)
Lietvedības procesā iesaistītās personas, to atbildība
Fizisko personu mērķis, iesaistoties lietvedības procesā, ir realizēt tiesības, kā arī aizstāvēt likumīgās intereses. Tās raksta dokumentus, tos nosūta vai iesniedz, parakstās par kādu darbību veikšanu, kā arī uzglabā dokumentus.
Juridiskām personām (to vārdā – ierēdņiem, darbiniekiem) jānodrošina pilns organizācijas lietvedības process. Šajā procesā piedalās nozaru speciālisti, kuri izstrādā dokumentu, iesniedz tos virzīšanai, parakstīšanai, apstiprināšanai, reģistrācijai. Struktūrvienību vadītājiem jāizskata saņemtie dokumenti, jāraksta rezolūcijas, jāvizē sagatavotie dokumenti, savukārt lietvedības speciālistiem jāpiedalās gan dokumentēšanā, gan dokumentu apritē – viņi saņem dokumentus, tos reģistrē, veido lietas, sagatavo dokumentus glabāšanai, tomēr, par lietvedības organizāciju uzņēmumā atbild organizācijas vadītājs. Viņš vada lietvedības procesu kopumā un paraksta dokumentus, Organizāciju vadītāji ir atbildīgi arī par dokumentu uzkrāšanu, uzskaiti, saglabāšanu un izmantošanu.
Dokumentu paraugi -
RĪKOJUMS
IESNIEGUMS
SĒDES PROTOKOLS
IZZIŅA
Par pasākuma organizēšanu…