1. Analizēt un novērtēt vietējo un starptautisko ekonomisko vidi, darba tirgus attīstības tendences un perspektīvas, konkurences situāciju un konkurentu iespējamās aktivitātes;
2. Definēt uzņēmuma personāla darbības mērķus un pamatvirzienus atbilstoši uzņēmuma stratēģijai, izstrādāt personāla politiku.
3. Izprast uzņēmuma ekonomiskās darbības rādītājus;
4. Identificēt ekonomiskās vides un darba tirgus situācijas izmaiņas;
5.. Sastādīt īstermiņa un ilgtermiņa uzņēmuma personāla plānus
6. Plānot uzņēmuma personāla struktūrvienības budžetu, personāla resursus un nepieciešamo kompetenci, kā arī pienākumu sadali;
7. Vadīt uzņēmuma personāla struktūrvienības ikdienas darbu.
8. Vadīt personāla atlases procesu;
9.. Organizēt un vadīt personāla lietvedības procesu;
10. Vadīt personāla apmācības procesu;
11. Izstrādāt un vadīt uzņēmuma personāla karjeras plānošanas sistēmu;
12. Izstrādāt uzņēmuma personāla motivēšanas sistēmu;
13. Ieviest un vadīt personāla novērtēšanas sistēmu. …