4. Projekta risinājuma apraksts
Aprakstiet, kā Jūs risināsiet projekta 3.sadaļā norādītās problēmas.
Risinājuma apraksts:
1. Pasākuma mēroga noteikšana, risku izvērtēšana atkarībā no izvēlētā pasākuma apjoma:
a) Vasaras, ziemas sezona. Parasti atkarīgs no vēlēšanu datuma, kā arī priekšvēlēšanu kampaņas, stratēģijas programmas.
Vasara (siltā sezona, var būt arī pavasara, rudens mēneši, ja laika apstākļi to atļauj)
Plusi – pasākums vienmēr ir daudz plašāk apmeklēts, viesiem interesantāks un prese daudz labprātāk un plašāk atspoguļo pasākumus, kas noris neordinārās, interesantās vietās, ārā, brīvā dabā. PR nolūkiem arī šādi pasākumi noder labāk, cilvēki tos labvēlīgāk un vieglāk uztver, labprātāk skatās video, attēlus, paliek spilgtāk atmiņā.
Mīnusi – ļoti augsti riski, ka pasākums var ciest fiasko, ja ir nelabvēlīgi laika apstākļi, lietus, zema temperatūra. Organizētāji var ne tikai negūt plānotos ieņēmumus, bet pat ciest ievērojamus zaudējumus par iepriekš sagatavotajiem ēdieniem, dzērieniem, rezervēto norises vietu, dekorācijas, transports, pieaicinātie mūziķi.
Mūsu pasākumu ir izvēlēts organizēt martā, iekštelpās.
b) Uzaicināto cilvēku skaits un vieta.
Liela mēroga pasākums 300 un vairāk uzaicinātie viesi. Plusi – iespēja iegūt lielu ziedojumu summu. Mīnusi – Augsti riski, jo lielam cilvēku skaitam nepieciešamas lielas, plašas telpas, kas ir dārgas. Tāpat visas pārējās izmaksas ir būtiski dārgas, apkalpojošais personāls, ēdieni u.c. Riski, ja netiek sapulcināts plānotais viesu skaits, organizētājs cieš zaudējumus.
Tiek nolemts organizēt vidēja lieluma pasākumu 100 cilvēkiem.
c) Vieta. Tiek apskatīti varianti: kurā no Latvijas pilsētām tiks rīkots pasākums. Tiek izvēlēta Rīga, jo pieredze rāda, ka pasākuma vietai ir jābūt sasniedzamai 1 stundas laikā ar auto. (ASV, kur attālumi ir lielāki, pasākuma sasniegšanas laiks tiek pieļauts mazliet lielāks). Izvēle starp konferenču centriem, restorāniem, viesnīcām. Tiek izvēlēta viesnīca Radisson SAS Daugava, jo šeit ir ērta piebraukšana, plašas un reprezentablas telpas par samērīgām izmaksām.
d) Laiks. Tiek ļoti rūpīgi izanalizēts, kura nedēļas diena un laiks būtu pats piemērotākais pasākuma rīkošanai, lai to apmeklētu pēc iespējas plašāks potenciālo atbalstītāju skaits. Tiek izvēlēta ceturtdien 18:00 – 20:00. Pieredze rāda, ka uzņēmēji, kas pārsvarā arī ir partiju atbalstītāji, nelabprāt ziedo savu darba laiku, lai apmeklētu šādus pasākumus dienas vidū, kā arī, organizējot pasākumus brīvdienās, apmeklētības rādītāji ir zemāki. Laika izvēle ir ļoti būtiska, ir jāsalīdzina vai šai laikā uz pasākumu var ierasties prominences, īpašie viesi, izvēlētā mūziķu grupa. Ir jāskatās, lai šajā laikā pilsētā nenorisinās kāds ievērojami pasākumi, koncerti, kongresi, sporta pasākumi u.t.t.
…