-
Muzeju prakse
7. Darbs izstādes „Latvijas naudas zīmes 20 gadi” radošajā darbnīcā
Kā jau biju minējusi, tad radošās darbnīcas kopumā skatoties bija diez gan garlaicīgs pasākums. Taču iespēja piedalīties šāda veida pasākumā ir nenovērtējama pieredze, kaut arī nedaudz garlaicīga. Tā bija unikāla iespēja paplašināt savu redzesloku, skatot emocionāli piesātinātu māksliniecisko variāciju panorāmu, gan iegūt jaunas zināšanas un prasmes, kuras noteikti būs noderīgas manā turpmākajā dzīvē.
Pateicoties izstādes interaktīvajai ekspozīcijai, kurā ar dinamiska un tēlaina vēstījuma starpniecību varēja iepazīties ne tikai ar visām Latvijas Bankas naudas zīmēm (apgrozības naudas zīmes un jubilejas un piemiņas monētas) un to dizainu, bet arī ar to autoru radošo darbību visdažādākajās nozarēs un žanros. Tieši šīs izstādes dēļ es tagad zinu tādus māksliniekus kā, piemēram, Juri Petraškeviču, Olgu Šilovu, Kristapu Ģelzi un Aigaru Bikši. Kā arī vēl daudzus Latvijas Bankas darbiniekus, gan laipnus un ne tik laipnus. Nevaru nepieminēt,ka nelaipnākā no izstādes darba grupas man likās izstādes kuratore, mākslas zinātniece un Latvijas Bankas monētu dizaina komisijas locekle Ramona Umblija. Īstenībā ar tik ļoti augstprātīgu un cimperlīgu personību sen nebiju sastapusies. Tas manī radīja izbrīnu un raisīja smaidu sejā par to, cik šādas personības liekas bērnišķīgas.
6. aprīlī, Plkst. 12.00–14.00 radošajās darbnīcās man bija iespēja pavērot darbībā Grafikas darbnīcas vadītāju Ievu Helmūti. Pateicoties viņas līdzdalībai ar bērnu lata zīmējumiem notika pārsteidzošas pārvērtības no skices līdz drukai. Darbojās interesanta mobilā grafikas spiede, kurā savu grafīta zīmēto zīmejumu varēja pārvērst krāsainā, skaistā nospiedumā. Bija ieradusies arī Emīlija Adumāne monētas "Cūciņa" autore, kura arī mēģināja iedvesmot mazos zīmētājus. Pati arī ķēros pie interesantā aparāta ar nosaukumu grafikas spiede, piebiedrojās arī mani kolēģi – gidi! Izvedoju sarkandzeltenu taurenīša nospiedumu, kuru tās dienas vakarā uzdāvināju savai mazajai meitiņai. Pieminot kolēģus – gidus, tad man nekādas nesaskaņas neveidojās, atceros tikai pozitīvu komunikāciju mūsu starpā!
Beigās mani ļoti iepriecināja visu izstādes gidu kopā sanākšana. It sevišķi pateicības dāvanas par piedalīšanos izstādes norisē. Tas bija ļoti negaidīti, tādēļ tas pozitīvi pārsteidza.
Kopumā secinu, ka par darbu radošajās darbnīcās manī pārsvarā ir raisījušās tikai pozitīvas emocijas.
…
1. Pētījums 7. pants. Muzeja jēdziens, uzdevumi un funkcijas. (1) Muzejs ir sabiedrībai pieejama izglītojoša un pētniecības institūcija, kuras uzdevums ir atbilstoši muzeja darbības specifikai vākt, saglabāt un popularizēt sabiedrībā dabas, materiālās un nemateriālās kultūras vērtības, kā arī sekmēt to izmantošanu sabiedrības izglītošanai un attīstībai (2) Muzeja funkcijas ir šādas: 1) materiālās un nemateriālās kultūras un dabas vērtību uzkrāšana, dokumentēšana un saglabāšana; 2) muzeja krājuma un ar to saistītās informācijas pētniecība; 3) sabiedrības izglītošana, materiālās un nemateriālās kultūras un dabas vērtību popularizēšana, veidojot ekspozīcijas un izstādes, kā arī izmantojot citus ar muzeja darbību saistītus izglītošanas un popularizēšanas veidus . Lai nodrošinātu funkciju izpildi, muzejs: Saglabā esošās kolekcijas un priekšmetus un turpina to komplektēšanu, veic muzeja krājuma uzskaiti un zinātnisko izpēti; Veido pastāvīgās ekspozīcijas; Organizē un veido izstādes par dažādām sev raksturīgām tēmām; Veic izpēti, sagatavo un publicē zinātniskos pētījumus par muzeja krājumu; Sagatavo un īsteno vides izglītības projektus; Vāc, apkopo un analizē statistikas datus par muzeja apmeklētājiem un pasākumiem; Organizē skolēnu zinātnisko pulciņu nodarbības; Organizē lekcijas, rīko ekskursijas muzeja telpās un arī dabā. Izstrādā un īsteno izglītojošas pedagoģiskās programmas un pasākumus; Izdod ceļvežus, katalogus un citus informatīvus materiālus par muzeja krājumu, muzeja vēsturi, zinātnisko un izglītojošo darbību; Sniedz konsultācijas sev raksturīgajā jomā un muzeoloģijā; Veic objektu ekspertīzi un restaurāciju. Lai varētu tuvāk iepazīties ar muzeju pedagoģiju un tās galvenajiem uzdevumiem, vispirms jānoskaidro, kas ir pedagoģija. Pedagoģija – mācību un audzināšanas teorija un prakse; zinātnes nozare, kas pētī mācību un audzināšanas teorijas un pedagoģiskās prakses vienotību, lai izglītotu, attīstītu personību . Tālāk darbā aptaujas anketa... Pedagoģiskais darbs 3 Latvijas muzejos.... Situācijas analīze..... secinājumi.... Uzdevumu lapa.... Darba lapa... Darbības ideja, mērķis, uzdevumi, noteikumi, secinājumi.....
- Mākslas festivāla scenārijs
- Muzeju prakse
- Tūrisma maršruts Grieķijā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Mākslas festivāla scenārijs
Paraugs vidusskolai4
-
Tūrisma maršruts Grieķijā
Paraugs vidusskolai13
-
Tematiskā uzziņa "Jelgava"
Paraugs vidusskolai4
-
Idejas un personības Latvijā no 19.gadsimta otrās puses līdz Pirmajam pasaules karam
Paraugs vidusskolai8
-
Stafete 2.klasei
Paraugs vidusskolai1