14. a) Kā notiek mācību rezultātu vērtēšana, izvērtēšana sākumskolā?
Ikdienas vērtēšana, diagnosticējošie darbi, pārbaudes darbi, vērtēšana procesa laikā, mājasdarbus un atsevišķu prasmju pārbaudes vērtē uz „i” vai „ni”, 10 ballu skalā vērtē pārbaudes darbus tēmas noslēgumā. Prasmju vērtēšana 1.-3.klasē prasme apgūta –“X”; daļēji apgūta –“/”; vēl jāmācās –“-”. Pašvērtējums – Ikdienā, pārbaudes darbos, semestra noslēgumā.
b)Kādas problēmas Tu saskati šajā vērtēšanas sistēmā?
Lielākās problēmas varētu būt radošo darbu vērtēšanā, jo kā gan var novērtēt skolēna emociju un jūtu pasauli ,piemēram, vizuālajā mākslā.
c)Kā Tavuprāt vajadzētu vērtēt mācību rezultātus matemātikas mācībās?
Tas ir ļoti sarežģīt jautājums jau vairākus gadus un tāpēc ir ļoti grūti pateikt kas tur ir pozitīvs un kas negatīvs – katrā no vērtēšanas sistēmām. Mani tagadējā sistēmā apmierina, arī X; /; - sistēma, ko es novēroju matemātikas stundās prakses laikā. Šīs plusiņu zīmītes tika liktas tikai par darbu klasē, bet par pārbaudes darbiem lika vērtējumus no 1-10 ballu skalā.
15. Ārpusklases darba formas. Kāds ir katras no tām galvenais mērķis?
Ārpusklases darba forma ir: pulciņi, ansambļi, deju kopas, interešu klubi, olimpiādes, konkursi, projekti, konsultācijas, attīstošās nodarbības, matemātikas pēcpusdienas, u.c. Mērķis ir sekmēt skolēnu zināšanas un radīt pozitīvu attieksmi pret mācībām, rosināt vēlmi piedalīties dažādos pasākumos. Klases audzinātājs izzina skolēna spējas, intereses un veselības stāvokli, dzīves apstākļus un, sadarbībā ar priekšmeta skolotājiem un vecākiem, veicina personības attīstību.
16. Savu zināšanu un prasmju (par minētajiem jautājumiem) kritisks pašvērtējums.
Darbu pildīju patstāvīgi un atbildes uz jautājumiem meklēju patstāvīgi. Tā, kā darbs ir uz sesiju, uz ieskaiti, tas man ir ļoti svarīgi, tāpēc jautājumos centos atbildēt pēc iespējas īsāk, un lai tajos būtu nepieciešamās informācijas maksimums. Daļu no šiem jautājumiem nevajadzēja pat meklēt, jo jau bija zināmi, atlika tikai uzrakstīt.
Veicot šo darbu uzzināju daudz jaunas informācijas, kā, piemēram, darbs apvienotajās klasēs, cik tas ir sarežģīti un cik apgrūtinoši skolotājam, kad jāraksta divreiz vairāk stundas plāns un tematiskais plāns, kā arī visi pārējie dokumenti.
…